امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عبور از سینمای سانسور

کتاب عبور از سینمای سانسور نوشته وحید جلیلی است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. وحید جلیلی منتقد فرهنگی و هنری و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در کتاب عبور از سینمای سانسور درباره وضعیت غیرطبیعی در فیلمسازی ایران سخن گفته است.این ‌کتاب از یک مقدمه و 15 نوشتار و گفتگو تشکیل شده است.

عناوین بخش‌ ها و نوشتارهای کتاب عبور از سینمای سانسور عبارت‌ است از: مسئله سینمای ایران؛ پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی!، سینمای دینی؛ اما کدام دین؟!، معناگرایی یا آرمان ‌گریزی؟!، چالش عبور از سینمای سانسور، انفعال و باندبازی، جشنواره شاه سلطان حسینی، آنفولانزای سیمرغی در جشنواره فیلم های فجرانسوی، قواعد استثنایی، حقیقت برو گم شو!، کلیشه شکنی کلیشه ای، منطقه ممنوعه و «لوکیشن‌ها»ی گمشده، سینما به مثابه انرژی هسته‌ای، بازگشت عباس و سراغ خانه کدخدا.

مستند سینمای آلترناتیو

مستند «سینمای آلترناتیو»، درباره دختری به نام مریم جمعه است. او پس از ورود به دانشگاه با موضوع سینمای آلترناتیو آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد بیشتر به این موضوع بپردازد. مریم، به وسیله پرسش و پاسخ با کارشناسان مطرح سینمایی، تفاوت‌های سینمای جریان اصلی ایران با سینمای آلترناتیو یا همان سینمای متفاوت را بیان می‌کند. فیلم سینمای آلترناتیو

گزیده کتاب عبور از سینمای سانسور 

چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الیور استون کارگردان شهیر آمریکایی در سینما فلسطین تهران سئوالی را با سینماگران ایران در میان گذاشت: «چرا سینما را برای روایت انقلابتان به کار نگرفته اید؟» یکی از میان جمع فریاد کشید: «حرف سیاسی نزن! آمده ایم از هنر بشنویم.»

همین یک صحنه برای توضیحِ نام این کتاب به اندازه کافی گویاست: «سینمای سانسور». سینمایی که حتی الیور استون را به خاطر آن که چنین پرسشی در میان نهاده، توبیخ می  کند و به او هشدار می دهد که به دستور روشنفکران غربگرا، در ایران، حرف زدن از انقلاب؛ نشانه بی هنری است!

صفحات کتاب :
211
کنگره :
‏‫‭PN1993/5
دیویی :
791/430955
کتابشناسی ملی :
6017624
شابک :
‏‫‭978-622-6609-97-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه عبور از سینمای سانسور