امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آسیب ویژه زبانی

کتاب آسیب ویژه زبانی از نظریه تا درمان را انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر کرده است. حوریه احدی به عنوان نویسنده از عوامل تولید کتاب آسیب ویژه زبانی هستند. آسیب ویژه زبانی یکی از انواع آسیب های زبانی است که علت شناخته شده ای ندارد. این آسیب به طور سنتی ازطریق استثنا کردن، یعنی با فقدان علل دیگر تعریف می شود؛ مثلاً، سازمان سلامت جهانی آسیب ویژه زبان را آسیب در الگوی طبیعی اکتساب زبان در مراحل اولیۀ رشد می داند که مستقیماً به ناهنجاری های عصب شناسی یا سازوکار گفتار، آسیب حسی، کند ذهنی، یا عوامل محیطی مربوط نیست.

 بروز آسیب زبانی در کودکان باعث ایجاد تبعات منفی فردی، خانوادگی، و اجتماعی می شود و می تواند بهداشت روانی فرد و خانواده را دچار اشکال سازد؛ مثلاً، بسیاری از والدین درمورد مشکلات کودک خود را مقصر می دانند و احساس گناه می کنند.

 کودک نیز به علت ناکامی در برقراری ارتباط کلامی با دیگران به تدریج دچار سرخوردگی و انزوا می شود. به علاوه، آسیب ویژه زبان در کودکان بعدها در سنین آموزش های رسمی خواندن و نوشتن موجب مشکلاتی در یادگیری خواندن و نوشتن می شود و بروز چنین مشکلاتی بیش ازپیش فرد، خانواده، و جامعه را متأثر می سازد. 

شیوع بالای این آسیب، عواقب منفی حاصل از وجود آن در فرد، و ضرورت شناسایی سریع کودکان دارای آسیب عواملی هستند که بررسی ویژگی های کودکان دارای آسیب ویژه زبانی را در شمار یکی ازموضوعات روبه گسترش و موردتوجه در پژوهش های جدید زبان های مختلف قرار داده است.

کتابشناسی ملی :
6100313
شابک :
978-622-630449-8‬‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
293
کنگره :
RJ496
دیویی :
618/92855

کتاب های مشابه آسیب ویژه زبانی