امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,400
خرید چاپی
30,000
15%
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور

کتاب راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور نوشته ابراهیم کارخانه ای است که با ترجمه مسعود صدری منتشر شده است. مطالبی که در پیش رو دارید حاصل تلاش های فراوانی است که در قالب مقالات و یادداشت ها در رسانه ها منتشر گردیده است.

درباره کتاب راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور

با موضوع نگاه راهبردی به جهاد علمی، تولید ملی و مجلس در تراز انقلاب و نیز نگاه تحلیلی و انتقادی به عملکردهای مدیریتی و اقتصادی همراه با ارائه صدها راهبرد عملیاتی در حوزه های مختلف، در دسترس علاقمندان، پژوهشگران و مدیرانی است که به اعتلاء و پیشرفت ایران اسلامی می اندیشند.

در دنیای پیچیده علمی و صنعتی امروز، هر کشوری که بخواهد در معادلات بین المللی عزت و استقلال خود را حفظ کند چاره ای جز آن ندارد که به مرزهای نوین دانش دسترسی پیدا کند. امروزه اقتدار هر کشوری بستگی به میزان قدرت علمی آن کشور دارد و همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بارها تأکید فرموده اند اقتدار علمی، اقتدار سیاسی و اقتصادی را نیز بدنبال دارد. بر این اساس جهاد علمی به عنوان سنگ بنای پیشرفت مبتنی بر دانایی محوری می بایست در تمام برنامه ریزی ها محور تصمیم گیری باشد. این کتاب سعی دارد جنبه های مختلف مدیریت کلان کشور را بررسی کند.

1-تشکیل هسته های جهاد علمی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور با هدف بررسی توانمندی های علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در جهت ایفای نقش در گام دوم انقلاب.

۲- تشکیل شوراهای جهاد علمی متشکل از سرشاخه های علم و فناوری در حوزه های مختلف در هر یک از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف برنامه ریزی لازم برای کم کردن فاصله با قله های دانش جهان و عبور از مرزهای کنونی دانش و نیز تشکیل شوراهای متناظر نظارت بر جهاد علمی در جهت رصد حرکت علمی کشور در جهت اهداف پیش بینی شده در هر یک از وزارتخانه های ذی ربط.

۳-ماموریت گرا نمودن هسته های جهاد علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور بر پایه توانمندی های علمی ارائه شده از سوی هسته های جهاد علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور.

۴- تشکیل شوراهای نظارت بر جهاد علمی به منظور رصد حرکت علمی کشور در جهت اهداف پیش بینی شده در هر یک از وزارتخانه های ذی ربط.

۵- تشکیل جام های مختلف علم و فناوری و راه اندازی مسابقات انتخاب لیگ برتر جهاد علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و دسته بندی دانشگاه ها بر پایه رتبه های کسب شده در رقابت ها.

6-انتخاب برجسته ترین و توانمند ترین نیروهای علمی کشور از میان تیم های لیگ برتر جهاد علمی در حوزه های مختلف جهت ورود به شورا های جهاد علمی کشور.

۷- به میدان کشاندن کلیه توانمندی های علمی کشور از طریق فراخوان برنامه محور نیروهای نخبه علمی و فناوری و تاثیرگذار در پیشرفت کشور، در جهت دستیابی به مرزهای نوین دانش و ورود توانمندی های علمی و فناوری کشور به چرخه تولید و پیشرفت کشور

۸- اتخاذ سازوکار لازم برای تسهیل مشارکت نیروهای نخبه و توانمند علمی در عرصه های مختلف در جهت ایفای نقش در گام دوم انقلاب

۹- تحول در نظام آموزشی و پژوهشی کشور در راستای کار آمدی و شتاب در حرکت علمی و عبور از مرزهای دانش و نوسازی دانشگاه ها متناسب با آغاز گام دوم انقلاب.

۱۰- حذف جناح بندی های سیاسی و گروهی در مدیریت مراکز علمی و پژوهشی کشور با هدف بهره گیری از توانمندترین و شایسته ترین نیروهای وفادار به انقلاب در راس نظام تصمیم گیری علمی و پژوهشی کشور در جهت بهره گیری از تمامی توانمندی های علمی و مدیریتی کشور به منظور نیل به اهداف بلند گام دوم انقلاب.۱۱- تدوین برنامه علمی و فناوری گام دوم انقلاب بر پایه چشم انداز بیانیه چهل سالگی انقلاب و تعیین سهم کلیه دستگاه ها بر پایه شاخص های تعیین شده در برنامه.

صفحات کتاب :
216
کنگره :
DSR1553‬‬
دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
7272670
شابک :
‫‬‮‭978-622-7177-80-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور