نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دومین نشان مردی

مهرداد صدقی جایی درباره کتاب عنوان کرده است که هرکس کتاب دومین نشان مردی را بخواند حتما به هرکس که دوست داردآن را هدیه می‌دهد،چرا این را گفته؟احتمالا پای یک ماجرای عاشقانه جذاب در میان آمده است و به قولی بعد خواندن کتاب به کسی که دوست دارید فکر می‌کنید. کتاب دومین نشان مردی سرتاسر پر از فضای مفرح، شاد و نوستالژیک است. کتاب دومین نشان مردی جلد دوم کتاب آخرین نشان مردی است.

در کتاب دومین نشان مردی، وقایع و موقعیت‌های طنزآمیز دوره دانشجویی به قلم مهرداد صدقی به رشته تحریر درآمده و برای افرادی که دوره دانشجویی را تجربه کرده‌اند یادآور خاطرات و همچنین برای افرادی که ذهنیتی از فضای دانشجویی ندارند، می‌تواند جذاب باشد. نویسنده کتاب را از زبان حامد، دانشجویی که در حال نوشتن پایان نامه خود است نقل می‌کند. هر روز و در هنگام نوشتن پایان‌نامه اتفاقات و بحث‌های جالبی پیرامون حامد اتفاق می‌افتد که روند نوشتن پایان‌نامه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و داستان را به طنز مبدل می‌کند. کتاب دومین نشان مردی مجموعه داستان‌های طنزی است که با شخصیت‌های ثابت و رویداد‌های متوع طنزآمیز خلق شده است. همچنین نویسنده در نگارش تمام بخش‌های این اثر سعی کرده احساس آرامش و حس خوب زندگی را به مخاطبان انتقال دهد که با اتمام کتاب دومین نشان مردی در مخاطب همراه با لبخند، یک آرامش روحی و ذهنی ایجاد شود.

گزیده کتاب دومین نشان مردی

عصر بابا یک بار دیگر همان سوال همیشگی را می کند، این بار با لحن عاقدها:برای آخرین بار می پرسم... آیا بنده وکیلم که نوشتن پایان نامه ام را به عقد شما در بیاورم؟بابا همه ی مسیرها را امتحان کرده و چون به در بسته خورده حالا راه شوخی را امتحان می کند. اما جواب من کماکان منفی است. رو می کند به بابابزرگ و می گوید:(ببین جوونای امروز چطوری ان! میخوام بهش کمک مالی کنم قبول نمی کنه.) بابابزرگ هم در جواب بابا یک سوال کاملا مرتبط می کند:(پدر دوستت که باهم داشتید حرف می زدید کی مرحوم شده؟) ترجمه ی سوال بابابزرگ این است که درباره ی مادرش به من اطلاعات بده. بابا هم که خودش در این زمینه ها استاد است و حوصله ی سوال های بعدی بابابزرگ را ندارد آخرش می گوید:(چندسال پیش... فکر می کنم از دست زنش دق کرد.)

معرفی نویسنده کتاب دومین نشان مردی

مهرداد صدقی نویسنده کتاب دومین نشان مردی، طنز‌پرداز و استاد دانشگاه، متولد سال ۱۳۵۶ در بجنورد است. او سال ۷۵ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته صنایع چوب در دانشگاه گرگان آغاز کرد و با دریافت مدرک دکترا از همین دانشگاه، آن را به پایان رساند. صدقی اولین فعالیت‌های خود را در زمینه نوشتن، در دوران دانشجویی آغاز کرد. کتاب «نقطه ته خط» اولین اثر منتشرشده از این نویسنده است. او درمورد سبک نوشته‌هایش می‌گوید: «کتاب‌هایم عمدتا طنز هستند اما در زمینه نگرش به طنز باهم متفاوت‌اند. برخی داستان طنز، برخی نثر کوتاه طنز و بعضی‌ها هم مثل کتاب رقص با گربه‌ها طنز تلخ هستند.»

بزدوی کتاب دومین نشان مردی در این سایت عرضه خواهد شد.

صفحات کتاب :
210
کنگره :
‏‫‭PIR8131‭‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7541054
شابک :
‏‫‭978-600-03-4945-5‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دومین نشان مردی