امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
خرید چاپی
100,000
10%
ت 90,000
نظر شما چیست؟

کتاب سلول های بهاری خاطرات مسیر پر فراز و نشیب تولید و توسعه سلول‌های بنیادی را شرح می‌دهد. این کتاب اثری جالب است که و خاطرات شیرین دکتر حسین بهاروند، پژوهشگر و پدر دانش سلول‌های بنیادی در ایران را در دل خود جای داده است.

معرفی کتاب سلول های بهاری 

کتاب سلولهای بهاری به نویسندگی بهنام باقری و ویراستاری مجتبی موحدیان با موضوع خاطرات تولید و توسعه دانش سلولهای بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند است. ناشر این اثر انتشارات راه یار می باشد.
بهنام باقری در طول مصاحبه‌هایی که با دکتر بهاروند انجام داده است، موفق شد تا خاطرات او را در قالب یک کتاب گردآوری کند. کسی که برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ به همراه همکارانش در پژوهشگاه رویان موفق شد تا سلول بنیادین انسانی تولید کند و به واسطه آن علم بیولوژی را به شدت تکان دهد.

خلاصه کتاب سلول های بهاری

در ابتدای کتاب کارنامه علمی دکتر «حسین بهاروند» آورده شده است. که با اخذ مدرک کارشناسی در رشته ی «زیست شناسی» از دانشگاه شیراز شروع و قرار گرفتن در بین یک درصد پژوهشگران پراستناد جهان در رتبه بندی ESI در سال 1398 پایان می پذیرد.
دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز و موسس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان است، ایشان توانست در سال 1374 به پژوهشگاه رویان بپیوندد و پس از پژوهش های بسیار، در سال 1382 برای اولین بار در ایران سلول های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند.
و همچنین در سال 1387 با کمک همکارانش موفق به تولید سلول های بنیادی پرتوان القائی انسانی شود. این فعالیت ها باعث شد که آنان بتوانند شاخه های مختلف پزشکی بازسازی را در ایران پایه گذاری کنند. ایشان تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین المللی، از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.

دکتر حسین بهاروند

در ادامه خلاصه کتاب سلولهای بهاری دکتر بهاروند در این کتاب به حیات علمی خود و برخی مشکلات بیماری همسرش، تمرکز می کند. بعضی افراد این گونه تصور می کنند که گام برداشتن در مسیر علم و دانش و تلاش در این زمینه بسیار آسان است، اما اینگونه نیست و زندگی پر از فراز و نشیب های زیادی است که هر فردی با آن روبرو می شود.
با توجه به این مسئله که پژوهشگران و محققان در مسیر حرکت خود با مشکلات زیادی روبه رو می شوند مانند فقدان مکان مناسب، سیستم اداری پیچیده و غیره را نام برد اما باز هم باید با بعد روانی و این جبهه طاقت فرسا جنگید تا بتوان به موفقیت رسید. وجود این موانع و مشکلات به عنوان سم برای پژوهشگران تلقی می شود و گاهی اوقات راه پیشرفت آنها را مسدود می نماید. این نویسنده بزرگ با گذر از این موانع و با توسل به اقتدار، استقلال، قدرت و توانایی خود توانست این سد عظیم را بشکند و به پیروزی برسد.
وابستگی و توسل دانشمندان ایرانی به تعالیم مذهبی باعث می شود که هویت آنها را از دیگر دانشمندان مجزا سازد و این سیر مداوم به سوی حق است. نمونه های بارزی از این امر در کتاب وجود دارد که می تواند آنها را متفاوت جلوه دهد. مثلا در یکی از صفحات این کتاب می خوانیم "وقتی بعد از چند سال تلاش توانستیم سلول بنیادی را تولید کنیم، سریع رفتم به نمازخانه کوچک کنار آزمایشگاه سجده شکر کردم... همین کار کوچک باعث بزرگ‌تر شدن بام شما برای دریافت لطف خدا می‌شود".
این کتاب با اینکه تخصصی می باشد ولی نمودهای دینی نیز در آن مبرهن هستند. بر این اساس، این کتاب می تواند منبع مفیدی برای همه افراد بالاخص جوانانی و نوجوانانی باشد که در راه ورود به دانشگاه هستند.

کتاب سلول های بهاری pdf

متن کتاب سلول های بهاری

سلول های بهاری pdf

برشی از متن کتاب سلولهای بهاری

اوایل تابستان سال 28 به درخواست آقای دکتر کاظمی در دفتر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران واقع در چهارراه جهان کودک جلسه ای گذاشتیم که دکتر کاظمی، دکتر شاهورد، دکتر رضازاده و یکی دو نفر دیگر بودیم؛ الان فقط اسامی این بزرگواران در ذهنم است. دکتر کاظمی گفت: «برای اینکه بگیم به دانش سلّول بنیادی جنینیِ انسانی دست پیدا کردیم چه شواهدی داریم و به چه شواهد دیگه ای نیاز داریم؟» طرح موضوع شد؛ بحث های علمی سنگینی کردیم، نظر دوستان را هم گرفتیم و درنهایت قرار شد یک سری آزمایشات برای اثبات بنیادینگی این سلول ها انجام بدهیم. حدودًا مردادماه تمام شده بود که آزمایش ها را انجام دادیم و ثابت شد سلّول هایی که کشت داده ایم، سلّول های بنیادی رویانی (جنینی) انسانی هستند. دکتر کاظمی گفت: «حالا که این طوره بذارید خدمت آقای خامنه ای گزارش بدیم و بپرسیم نتیجۀ اون استفتائی که ازتون کردیم چی شد.»...

دانلود رایگان کتاب سلول های بنیادی دکتر بهاروند

با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید دانلود رایگان کتاب سلول های بهاری را برای مدتی محدود انجام دهید اما پس از گذشت این زمان باید برای ادامه مطالعه نسخه الکترونیک کتاب را خریداری نمایید. کتاب سلول های بهاری پی دی اف جداگانه در فراکتاب وجود ندارد.

متن کتاب سلول های بهاری

متن کتاب سلول های بهاری

کتاب سلول های بنیادی به زبان ساده pdf

برای دانلود کتاب سلول های بهاری می توانید به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از دریافت، آن را در اپلیکیشن مطالعه بفرمایید.

خرید کتاب سلول های بهاری دکتر بهاروند

برای خرید کتاب سلول های بهاری pdf و نسخه چاپی با تخفیف ویژه به سایت و نرم افزار فراکتاب مراجعه و آن را تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب سلول های بهاری

مشخصات کتاب سلول‌های بهاری را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مشخصات
ناشر: راه یار (دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی)
نویسنده: بهنام باقری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 403
موضوع: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
403
کنگره :
‏‫QH588‭‬ ‭
دیویی :
616/02774
کتابشناسی ملی :
5598471
شابک :
‏‫978-622-95549-0-6‬

کتاب های مشابه سلول های بهاری