کتاب لبخندی به معبر آسمان (چاپی و pdf)

خاطراتی درباره سردار شهید حاج محسن دین شعاری جانشین گردان تخریب ۲۷ محمدرسول الله (ص)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
30,000
15%
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لبخندی به معبر آسمان

کتاب لبخندی به معبر آسمان، خاطرات سردار شهید حاج محسن دین شعاری، جانشین گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسو ل الله (ص) است و توسط گروه تحقیقاتی فتح الفتوح گردآوری و تدوین شده است. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی برای علاقه مندان به زندگی شهدا منتشر شده است.

سال ۱۳۷۲ در پادگان دوکوهه، تابلوی تصویر شهیدی با محاسن بلند به چشم می خورد که رویش نوشته بود: «اردوگاه سردار رشید اسلام شهید حاج محسن دین شعاری» و بعد با فلشی مسیر گردان تخریب مشخص شده بود. این ابتدای راه بود. کسی چیز زیادی نمی دانست، فقط می گفتند اینجا مکان مقدسی است که روزی اصحاب امام خمینی (ره) بازار معامله ای داشته اند. این کتاب روایت زندگی همان شهید بزرگوار است.

کتاب لبخندی به معبر آسمان شامل خاطرات سردار شهید حاج محسن دین شعاری است. این مجموعه با گردآوری نامه های این شهید، مصاحبه ها با افراد مختلفی که شهید حاج محسن دین شعاری را می شناختند، توسط گروه تحقیقاتی فتح الفتوح گردآوری و تدوین شده است. حاج محسن، جانشین گردان تخریب بود اما دست کمی از یک فرمانده نداشت. فرمانده ای خوش سیما و خوش دل که با عطوفت پدرانه اش به نوعی نیروهای نوج وان را بزرگ کرد. به خاطر ویژگی هایش اگر بگوییم یک تخریب چی یا فرمانده بود، کم است. دین شعاری در زندگی همه ی بچه های گردان یک جریان سیال و روان بود. هر که برای اولین بار او را می دید، عاشقش می شد. شوخی هایش زبان زد خاص و عام بود و همین شوخ طبعی اش او را فردی متمایز از دیگران ساخته بود .خلاقیت و جدیت در کار، مسئولیت پذیری و حضور همیشگی اش درخط مقدم او را نماد حقیقی گردان تخریب لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) کرده بود.

گزیده کتاب لبخندی به معبر آسمان

می دانی تولد، آمدن برای آموختن است؛ آموختن پرنده بودن در قفس خاکی تن و در جمع خاکیان. اگر پرنده باشی هنگام کوچ می گویند پرواز کرد. در هر روز زندگی اگر بال و پر نگشایی، در وقت رفتن می گویند مرد و خوشا به حال کسی که پروازی سرخ داشته باشد، آنگاه به هنگام مرگش می گویند شهید شد...

نام و نام خانوادگی: محسن دین شعاری

فرزند: اسماعیل

تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۰۵/۰۱

محل تولد: تبریز (از تبریز به تهران آمدند، شناسنامه اش صادره از تهران است و در محله درخونگاه منیریه ساکن شدند)

فعالیت ها:

تأسیس هیئت شهدای دشت کربلا، حضور و فعالیت مستمر در پزشکی قانونی برای جابه جایی و انتقال شهدا به بهشت زهرا (سلام الله علیها)، عضویت در جمع خادمان مهدیه تهران، شرکت در راهپیمایی و تظاهرات، شرکت در کمک های مردمی جهادسازندگی، راه اندازی هیئت گردان تخریب تیپ ۲۷ در زمان جنگ.

سربازی: شروع دوره سربازی به فرمان امام خمینی (ره) در ۲۷ فروردین سال ۱۳۵۸، شرکت در غائله گنبد و جنگ کردستان. اتمام دوره در خرداد سال ۱۳۵۹

دوره های آموزشی:

گذراندن دوره آموزشی سپاه در پادگان امام حسین (علیه السلام) در سال ۱۳۵۹، حضور در مقر شهید مطهری۱ برای حفاظت از ساختمان ریاست جمهوری، مجلس و نخست وزیری، گذراندن دوره تخصصی تخریب در پادگان ولی عصر (عجل الله فرجه) و ورود به تیپ ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله).

حضور در جبهه:

اولین اعزام به منطقه اسلام آباد غرب، سومار، عزیمت به جبهه جنوب؛ بستان، فکه و دشت عباس، شرکت در عملیات های مسلم بن عقیل، زین العابدین، والفجر مقدماتی، والفجریک، ۳ و ۴، ماموریتی سه ماهه در سوریه و لبنان، شرکت در عملیات های بدر، والفجر ۸، کربلای ۱، ۴، ۵، ۸ و عملیات نصر ۷.

صفحات کتاب :
240
کنگره :
DSR1626
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
6236472
شابک :
978-622-717779-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه لبخندی به معبر آسمان