امتیاز
5 / 2.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 21,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب گرامافون از علی مرادخانی(نویسنده کتاب) داستان یک ازدواج عاشقانه دانشجویی است. کتاب با بیان شیوا و رسا داستانه این عاشقانه زیبا را برای خواننده  تعریف می‌کند.

معرفی کتاب گرامافون

گرمافون داستان یک سیب سرخ است که از دل دانشگاه راه می افتد و در مسیرش از همه جای ایران می گذرد.
از ساختمان های مدرن شهر تهران تا بادگیرهای باشکوه یزد، از مسابقات بین المللی رزمی تا ویرانه های سرپل ذهاب و خاک نرم شلمچه را می پیماید. این اثر یک عاشقانه جوانانه و آرام و پر از مهر و محبت است.

کتاب گرامافون

متن کتاب گرامافون

چرا تنهایی؟ بذار حدس بزنم. گلوت پیش یه دختر شاه پریونی گیر کرده، داری می ری جمکران دعا کنی که به هم برسین. خندیدم. انگار این پیرمرد محرم ترین آدم دنیا بود برایم توی آن لحظه:

- نصفشو درست گفتی حاجی، نصفشم نه. و از اینجا به بعدش را انگار داشتم با خودم حرف می زدم.، نگاهم توی سیاهی شب بود و دست هایم کنار آتش. انگار حدیث نفس می کردم برای خودم:

- دختره راس راسکی دختر شاه پریونه. الانم توی اتاقش، توی قصر باباش خوابه. خبرم نداره که یه خاک بر سری تو راهش بود و الان آوارهٔ بیابون شده. رفتم جلو. گفتم می خوامت. جوابمو نداد. دوباره رفتم جلو. دوباره گفتم می خوامت. دوباره گفت نه. رفیق جون جونیشو پیدا کردم.
قسمش دادم که واسطه بشه. واسطه هم شد بنده خدا؛ ولی بازم جواب نداد. رفتم به پاش افتادم. بازم انگار نه انگار. درام ما تراژدیه حاجی. قرار نیست بشه. ته تهش می شه قلب درد و دل درد و بیابون و این آتیش و آوارگی و غربت.

جواب پیرمرد اما جواب یک دکه دار معمول شهرستانی نبود. انگار کن توی دانشکدهٔ ادبیات بودم و یک شاعر داشت بهم جواب می داد:

+ دختر شاه پریون غریبه. نگاه به برو و بیاش نکن. نگاه به خواستگارای وزیر و وکیلش نکن. اون نه گول شمشیر تیز پسر وزیر رو می خوره، نه پول و پلهٔ پسر داروغه دلشو می لرزونه. دختر شاه پریون حالا حالاها عاشق نمی شه؛ ولی اگه یه روزی عاشق بشه، عاشق یه سیب سرخ می شه، یه گل سرخ خوش بو. سیب سرخ داری؟ حاضری به خاطرش با غول چراغ جادو بجنگی؟

دانلود کتاب گرامافون

برای تهیه و دانلود کتاب گرامافون از علی مرادخانی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

صفحات کتاب :
242
کنگره :
‏‫‬‭PIR8361
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5775935
شابک :
978-622-6609-32-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه گرامافون