کتاب ادب حضور (چاپی و pdf)

زیارت و آداب حضور از دیدگاه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به همراه احکام مورد نیاز در زیارت، طبق فتوای معظم له

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
50,000
15%
ت 42,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ادب حضور

در کتاب ادب حضور، آداب و احکام مورد نیاز در زیارت از دیدگاه مقام معظم رهبری، عصاره ای از دستورات، رهنمودها و سخنرانی های حضرت امام خامنه ای پیرامون زیارت و آداب و احکام مورد نیاز در زیارت گردآوری شده است.

 با توجه به روشن‌شدن معنای زیارت، هدف از این زیارت‌ها، قصد‌کردن، توجه کامل و حضور قلب نسبت به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه علیهم‌السلام و در خدمت آن بزرگواران ‌بودن است. به عبارت دیگر، انسان با این زیارت‌ها خود را وقف این خط و مسیر می‌کند و از خطوط و مسیرهای دیگران عدول و اعراض می‌نماید.

گزیده کتاب ادب حضور

معنای زیارت و قبولی آن

اوّلاً خداوند زیارت‌های شما را قبول کند؛ و قبولی زیارت هم معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولیّ خدا به ملاقات‌کننده می‌رسد، آن فیض به شما برسد؛ این معنای قبولی زیارت است.

اگر بخواهید این فیض به شما برسد، شرط اوّل این است که با حضرت «ملاقات» کنید؛ یعنی رفتنِ حرم و آمدن، صِرف رفتن به یک مکان و بیرون آمدن نباشد؛ آن‌جا یک موجودی و یک روح والایی حضور دارد؛ به این حضور توجّه بکنید؛ ولو حالا شما آن شخص زیارت شده را - یعنی آن کسی که می‌خواهید با او ملاقات کنید - به چشم نمی‌بینید، لیکن «به چشم دیدن» که لازمۀ ملاقات نیست؛ او هست و سخن شما را می‌شنود، حضور شما را می‌بیند، شخص شما را می‌بیند، با او حرف بزنید؛ این شد زیارت. زیارت یعنی همین ملاقات. ما وقتی می‌آییم سراغ شما و خانة شما، [در واقع] آمده‌ایم به زیارت شما؛ معنای زیارت این است.

دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
5962460
شابک :
978-622-6609-66-1
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
144
کنگره :
DSR1692

کتاب های مشابه ادب حضور