کتاب میرزامقنی گورکن صوتی

نفر اول مسابقه داستان نویسی خودنویس سال 98

امتیاز
5 / 4.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب میرزامقنی گورکن

کتاب میرزا مقنی گورکن نوشته‌ی علی درزی اثر برگزیده‌ی اولین مسابقه سالانه خودنویس است که توسط نشرسرای خودنویس با همکاری نشر صاد به بازار کتاب ارائه شده و با صدای سیاوش رستمی، توسط قناری به صورت شنیداری تولید شده است. 

کتاب میرزامقنی گورکن داستان پیرمرد چاه‌کن و تنهایی است که در روستای جیران زندگی می‌کند و اتفاقات عجیبی را پشت سر می‌گذارد. او توسط دختر بچه‌ای قرمزپوش که به خواب‌هایش می‌آید، زمان مرگ برخی از اهالی روستا را متوجه می‌شود و جانِ آنها را نجات می‌دهد تا این که روزی اتفاقی غیرمنتظره می‌افتد.

گزیده کتاب صوتی میرزا مقنی گورکن

سرمای زمستان در کوچه های پر پیچ وخم و باریک جیران، مانند سگ‌های گله، وِل می‌چرخید. هوا، هوای خواب زیر کرسی بود. سرما اهالی جیران را به لحاف دوخته بود تا جایی که احدی حتی برای قضای حاجت هم جرئت نمی‌کرد از اتاق بیرون برود. شب به قدری از نیمه‌ی شرعی گذشته بود که به همان اندازه وقت لازم بود تا میرکفترِ مؤذن، اذان صبح را بگوید.

 زمان، زمان گّل انداختن خواب اهالی جیران بود که کلون خانه‌ی میرزا مقنی به صدا درآمد. میرزا در خواب کمی آشفته شد، ولی بیدار نشد. در همان آشفتگی، تصویر میرزای جوانی را در خواب دید که برای لای‌روبی قنات مرکزی، تسمه به کمر انداخته و داخل قنات می‌رود...


سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
79
کنگره :
PIR8343
دیویی :
‫8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
6135043
شابک :
978-622-99583-8-4

کتاب های مشابه میرزامقنی گورکن