کتاب اطلس آماری جنگ شهرها pdf

سالنمای جنگ شهرها در دوران دفاع مقدس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اطلس آماری جنگ شهرها

کتاب اطلس آماری جنگ شهرها درواقع سال نمای جنگ شهرها در ایران در دوران دفاع مقدس می‌باشد. ساختار این اطلس آماری است و در سازمان تحقیق آن عامل زمان و مکان حاکم است. به همین دلیل مبنای فصل‌بندی آن زمان یعنی سال‌های جنگ است و در این بستر زمانی، وضعیت آماری شهرها و استان‌های مورد هجوم ارائه‌شده است. 

در کتاب اطلس آماری جنگ شهرها علاوه بر عامل زمان و مکان به 3 عامل مراکز آسیب‌زده، تلفات انسانی برجای‌مانده و ابزار تجاوز توجه شده است. یکی از ویژگی‌های این اطلس امکان مقایسه میزان تجاوزات عراق و تلفات در شهرهای مختلف ایران می‌باشد. این اطلس مشتمل بر 10 فصل است، فصل‌ها بر اساس سال‌های جنگ می‌باشد و سال‌های 1359 تا 1367 را در بردارد. فصل دهم نیز به جمع‌بندی روند جنگ شهرها و حوادث آن طی 95 ماه جنگ پرداخته‌شده است. در بخش پایانی و ضمائم، تعاریف، اهداف و مراحل جنگ شهرها درج‌شده است.

گزیده کتاب اطلس آماری جنگ شهرها

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در 22 بهمن 1357 ، واکنش جهانی و منطقه ای نظام بین الملل را درپی داشت. حکومت عراق نیز با این پندار که کشور ایران به دلیل درگیربودن با تحولات داخلی امکان دفاع از خود را ندارد، فرصت را غنیمت شمرد و به تصور آنکه می تواند در مدت کوتاهی، مطامع تاریخی خود را با تصرف خوزستان تحقق بخشد و مانع از تثبیت نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی شود، در 31 شهریور 1359 آغازگر جنگی طلانی شد، اما برخلاف پیش بینی طراحان، این جنگ نه تنها نتوانست آسیبی به پیکره انقلاب برساند بلکه موجب شکوفایی و استحکام مضاعف نظام نوپای اسلامی در داخل کشور، در منطقه و در سطح بین المللی گردید. همچنین این جنگ الگویی برای کشورهای جهان سوم شد که مجاهدان افغانستان در نبرد با متجاوزان شوروی آن را به کار گرفتند. مردم لبنان نیز دربرابر اشغالگران صهیونیست آن را سرمشق خود قرار دارند و پیروز میدان شدند.

صفحات کتاب :
194
کتابشناسی ملی :
5163184
شابک :
978-600-5443-14-1-
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه اطلس آماری جنگ شهرها