امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

در کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن، اندی وست شرح زندگی و راز و رمز موفقیت لیونل مسی اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان را شرح داده است. برخی معتقدند او فرا زمینی است و از سیاره ای دیگر آمده و استعداد نابش باعث شده است به چنین موفقیت های بزرگی نایل شود.

اما در پشت پرده این افتخارات بزرگ، روزهای سخت و سدهای محکمی بوده است. از نارسایی و تزریق هرروزه هورمون، ترک وطن و دوری از خانواده در دوران کودکی، تا کنار زدن بزرگ ترین مدافعان تاریخ فوتبال، لیونل مسی برای رسیدن به هدفش همه موانع را در درون و بیرون زمین دریبل می زند و جا می گذارد
شاید با مطالعۀ کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن هم هرگز نتوانیم از 30متری با پای چپ شوتی پیروز ‌بخش به ثمر برسانیم یا یک آدم مشهور در سطح دنیا شویم، اما اگر عظمت او را دریابیم و بدانیم نوع نگرش، رفتار و تصمیم‌های او چه ‌کاربردی می‌توانند در زندگی ما داشته باشند، آن‌گاه می‌توانیم هنر مسی‌وار زندگی کردن را فرا بگیریم تا دست‌کم به قهرمان زندگی خود تبدیل شویم.

گزیده ای از کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

تعریف کردن از لیونل مسی را چطور باید شروع کرد؟

تاکنون متون و دقایق بسیاری به تشریح زندگیِ کاریِ پرزرق‌وبرق این آرژانتینی اختصاص داده شده است و برای کشف زندگی شخصی و عمومی او سعی بسیاری شده است. برای نشان‌ دادن شکوه مسی حتی به کلمات هم نیازی نیست؛ چراکه دستاوردهایش کاملاً گویای همه‌چیز هستند. حتماً می‌دانید که او بهترین گل‌زن تاریخ بارسلوناست و درحالی‌که فقط 24 سال داشت رکورد سزار ردریگز  را شکست و حالا بیش از دو برابر او گل زده است. همچنین حتماً می‌دانید که رکوردهای دیگری نظیر چهار توپ طلای متوالی از سال 2009 تا 2012 را نیز به خود اختصاص داده است. 

این‌ها کاملاً مشخص‌اند و چیز تازه‌ای دربارۀ او وجود ندارد که آشکار شود، اما این همۀ داستان نیست. ما شوت‌های غیرقابل‌مهار او، دریبل‌های بی‌نظیر و پاس‌های خیره‌کننده‌اش را دیده‌ایم؛ شاید حالا زمان آن رسیده است که کمی مکث کنیم تا ببینیم دستاوردهای او چگونه با زندگی ما درآمیخته است. چه چیزهایی موجب شده است به چنین بازیکنی تبدیل شود؛ درس‌هایی که می‌توانند برای هر روز ما مفید باشند.

در نگاه اول این حرف غیرمنطقی به ‌نظر می‌رسد؛ چراکه مسی ورزشکار حرفه‌ای نابغه و بی‌نظیری است که استعدادش او را به یکی از مشهورترین مخلوقات سیارۀ ما تبدیل کرده است. دستاوردهایی که تاکنون برای او حدود 280میلیون دلار درآمد داشته‌اند. زندگی معمولی ما چگونه می‌تواند با کسی که به ‌نظر بی‌نظیر و غیرقابل‌دستیابی است، مقایسه شود؟

البته نباید فراموش کرد که پشت همۀ این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها، شهرت و خوشبختی، یک انسان وجود دارد، یک انسان معمولی.

صفحات کتاب :
288
کنگره :
‏‫‬‭GV942/7
دیویی :
‏‫‬‭‬‭796/334092
کتابشناسی ملی :
5820818
شابک :
978-622-220-085-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه لیونل مسی و هنر زندگی کردن