کتاب چریک pdf

زندگی نامه چریک جانباز حمید چابک دلاوری از خطه کرمانشاه

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چریک

کتاب چریک نوشته آرزو حیدری، زندگی نامه چریک جانباز حمید چابک دلاوری از خطه کرمانشاه است که توسط انتشارات صریر منتشر شده است.

جانباز رشید اسام و رزمنده دلاور «حمید چابک» از رزمندگان قرارگاه تاکتیکی رمضان، در سن 89 سالگی و پس از سالها تحمل رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست. این جانباز سرافراز به دلیل اشراف کامل به منطقه شمال غرب و تسلط به زبان کردی در رسته شناسایی و اطلاعات و عملیات و به عنوان یک رزمنده چریک به فرماندهان معرفی و در اواخر سال 1365 در حین شناسایی از منطقه بانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره، از ناحیه پیشانی مجروح شد. ایشان از همرزمان سردار کوهی مسئول عملیات قرارگاه رمضان در غرب و حسن آصفری بوده است. نامش و یادش همواره گرامی باد.

گزیده کتاب چریک

کلاوه سنجاوی دهکده‌ای کوچک و زیباست در دهستان سرسبز قلعه شاهین در اقلیم معتدل و کوهستانی کرمانشاه، با مردمانی اصیل از جنس کوه که رسم و آیینشان ریشه در قدمت اقوام بومی زا گرس و گویش جافی دارد. سخاوت زمین و آسمان تنها دارایی 25 خانوار سا کن این روستا بود؛ ولی آن نیز در سایه ستم خانسالاری از آنان دریغ می شد. جز خانه های کوهستانی که با دستان خود ساخته بودند، هیچ امکاناتی نداشتند و مالک هیچ چیز نبودند. حیدر خان، مالک و خان روستای کلاوه مالک همه چیزشان بود. از بامداد تا شامگاه برزمین های کشاورزی ارباب در تلاش و تکاپو بودند؛ اما سهمشان، چشم و دلی را سیر نمیکرد. چند ساعتی پس از غروب خورشید را در کورسوی فانوس و هیزمهای افروخته مینشستند و بعد تاریکی شب را به بامداد پیوند میزدند و تاش دوباره آغاز میشد. آب، کمیاب بود و تنها منبع آب روستا چاهی بود که به دستور ارباب و با دستان خود رعیت در حیاط منزلش حفر کرده بودند. مجبور بودند برای استفاده از آب چاه به خانه اربابی بروند و یا آب را در مشکهایی که از پوست بز ساخته بودند به خانه ببرند. جوی آبی هم بود که هر هفته از روستاهای اطراف به سمت کلاوه جاری می شد. باید وقت را غنیمت می شمردند و تا آب بود کارها را انجام می دادند. جز در روستای دولت آباد، امکان مداوا وجود نداشت و مردم در فقر و محرومیت به سر میبردند.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1668
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844092
کتابشناسی ملی :
7402967
شابک :
978-600-331-911-0‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چریک