امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خطر و خاطره 

کتاب خطر و خاطره، خاطرات حاج حسین خلیلی است که توسط اشرف سرلک و چشمه سلطانی نوشته شده است. کتاب خطر و خاطره، با انجام مصاحبه توسط «محمدرضا شرفی»، توسط «اشرف سرلک» تدوین شده است.

گزیده کتاب خطر و خاطره 

بنده حسین خلیلی هستم. سال 1330 در محله ی امامزاده شاه حسین(ع) ورامین به دنیا آمدم. هفت فرزندیم و بنده چهارمی ام. خانواده‌ی پدرم خانواده‌ای کشاورز و زحمتکش با اعتقادات مذهبی بود. هر کس باید از دسترنج خود ارتزاق می کرد. موضوع نان حلال، بسیار اهمیت داشت. این خصیصه از دو پدربزرگم به ارث رسیده بود. مادر و پدربزرگ مادری ام استثنا بودند و الگوی اعتقادی، انقلابی و مذهبی بنده واقع شدند. زندگی آن دو بزرگوار مملو از آموزه‌های دینی، اخلاقی و انسانی بود. در یک کلام دو انسان وارسته، فهیم و آگاه به زمان خود بودند. پدربزرگ تمام مراحل تعلیم و تربیت را از سوادآموزی، آموزش قرآن، دستورات مذهبی، ادعیه، رساله ی عملیه و کتاب هایی چون حق الیقین، حلیه المتقین و معراج السعاده و همچنین زندگینامه ی ائمه ی اطهار (ع) و تاریخ حوادث کربلا، در منزل به فرزندان آموزش می‌داد.

مادر نیز آموخته های خود را به فرزندان منتقل می کرد. به عبارتی هر دو بزرگوار حق معلمی بر گردن فرزندان خود دارند. در یک کلام همیشه مادر برای ما و فامیل یک نعمت بزرگ بوده و هنوز هم دعای او حلال مشکلات ماست. 


صفحات کتاب :
200
کنگره :
‭DSR1629‬
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5322626
شابک :
978-600-8768-41-8‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه خطر و خاطره