امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بستنی قیفی

کتاب بستنی قیفی به قلم عین الله یعقوب زاده نویسنده جوان کرمانشاهی با ۱۳۶ صفحه در قالب داستان کوتاه طنز از خاطرات واقعی رفتار شهید آیت الله بهاء الدین عراقی با نوجوانان و جوانان است.

این کتاب از طریق مصاحبه با دوستان، یاران و نزدیکان شهید آیت الله عراقی نوشته شده است.

گزیده کتاب بستنی قیفی

 تا غروب کمتر از یه ساعت بیشتر نمانده بود. اما هنوز هوا خیلی گرم بود. چند نوجوان با لباس‏‌های ورزشی و شلوارهای کُردی مُندرس، بی اعتنا به گرما و گَرد و غبار کوچه‌ی خاکی، سرگرم گُل کوچیک بودند.

فصل تابستان بود و عرق همین طور شُرو شُر از صورتشان می ریخت و صدای بچه‏‌ها همه محله رو ورداشته بود. داد می زدند شوت کن، پاس بده، هر بچه ای اسم یکی از بازیکن‌‏های تیم ملی رو روی خودش گذاشته بودند. که هم دیگه رو با هاش صدا می زدند. یکی صدا می زد علی پروین یکی داد می زد پنجعلی. توپ پاره پلاستیکی به هر چیز شبیه بود الا توپ. توپ پاره و گرمای هوا، خستگی بچه ها رو بیشتر و بیشتر می‏‌کرد. لب و دهنشون خشک شده بود و بدنشون خاکی بود. صورت‏‌های آفتاب سوخته شون یادگار گرمای تابستان بود. نای دویدن نداشتند اما با این وجود بازی رو ادامه می‌دادند. منتظر یه نفر بودند و گل کوچیک بهانه بود. هر کسی که از دور پیدا می شد به دقت نگاهش می کردند بعد که کمی جلوتر می‏‌اومد با هم می گفتند: نه اون نیست. 

دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
6120659
شابک :
978-600-331758-1
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
63
کنگره :
‏‫‭PIR8365

کتاب های مشابه بستنی قیفی