امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از ری تا شام

کتاب از ری تا شام نوشته علی مژدهی، روایت زندگی احمد غلامی شهید مدافع حرم است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای خوانندگان و پژوهشگران علاقه‌مند منتشر کرده است.

کتاب از ری تا شام تاریخ شفاهی دفاع مقدس و روایت سردار احمد غلامی جانشین تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) و فرمانده تیپ ۱۱۰ خاتم‌الانبیا (ص) در دوران دفاع مقدس بود. سردار شهید غلامی در این کتاب جنگ را از منظر خود و آن‌گونه که درک کرده روایت کرده است. 

در واقع این کتاب مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، تجربه‌ها و البته قضاوت‌های شخصی او است. از «ری تا شام» نتیجه ۱۸ جلسه گفت‌وگوی مرحوم علی مژدهی با سردار شهید غلامی، اما این کتاب به دلیل شهید شدن این سردار بزرگوار در دفاع از حرم ناتمام ماند. زبان کتاب روان است و شش بخش دارد و در ابتدای هر بخش خلاصه‌ای از مطالب فصل آمده است. 

گزیده کتاب از ری تا شام

«فرماندهان ما عموماً وقتی راهی برایشان نمی‌ماند، مجبور می‌شدند بلند شوند یک جا در خط بروند. هدف آن‌ها ادای تکلیفشان بود.

حالا اگر شهید می‌شدند که چه‌بهتر. خوشا به حال آن‌ها که راه شهادت را که بهترین راه است انتخاب کردند. ما که ماندیم، سرمان کلاه رفت. الآن یکسری از فرماندهان ما که پیر شده‌اند، دنبال این هستند که به سوریه یا جای دیگری بروند که حداقل با عزت بروند و در رختخواب نمیرند. من با چند نفر از این فرماندهان حرف زده‌ام. حسرت آن دوران را می‌خوردند و می‌گفتند خوشا به حال شهدا.»

صفحات کتاب :
533
کنگره :
‏‫‭DSR1628
دیویی :
‏‫‭‭955/0843092‬‬‬
کتابشناسی ملی :
5691318
شابک :
978-622-668-10-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه از ری تا شام