امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ولایت فقیه (جلد اول)

مجموعه کتاب های ولایت فقیه در 5 جلد به موضوعاتی همچون دین و سیاست، تعریف ولایت، ادله اثبات ولایت فقیه و ... می پردازد.

جلد اول این مجموعه به موضوعاتی همچون دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی از منظر عقل و قرآن و روایات، مفهوم سیاست، سیره پیامبران و ماهیت حکومتی قوانین اسلامی می پردازد.

برخی از عناوین فصول این کتاب: انسان در اسلام، ضرورت تشکیل حکومت از منظر عقل و روایات، مفهوم سیاست در اسلام و غرب،  ماهیت حکومتی قوانین اسلامی و ...

گزیده کتاب ولایت فقیه (جلد اول)

خداوند، خلاصه‏ ای از کرامت‏ ها و فضل خود را می‏ شمارد، باشد که انسان بفهمد پروردگارش نسبت به وی عنایت بیشتری دارد؛ مع‌الأسف انسان این عنایت را نیز مانند همه نعمت‏ های الهی کفران می‏ کند... مقصود از تکریم در آیه، اختصاص دادن به عنایت و شرافت دادن به خصوصیتی است که در دیگران نباشد... در این‏که خداوند انسان را به چه چیز گرامی داشته که در آیه فوق به‌طور سربسته می‏ گوید ما انسان را گرامی داشتیم، در میان مفسران گفت‌وگو است؛ بعضی [آن را] به‏ خاطر اعطای قوۀ عقل و نطق و استعدادهای مختلف و آزادی اراده می‏ دانند؛ بعضی اندام موزون و قامت راست و... ؛ ولی روشن است که این مواهب در انسان جمع است و هیچ‏گونه تضادی با هم ندارند؛ بنابراین گرامی داشتِ خدا نسبت به این مخلوق بزرگ، با همۀ این مواهب و غیر این مواهب است. خلاصه اینکه انسان امتیازات فراوانی بر مخلوقات دیگر دارد که هریک از دیگری جالب‏تر و والاتر است.

کتابشناسی ملی :
4843273
شابک :
78-600-8857-04-4
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
184
کنگره :
‏‫‭‭BP223/8‏‫‭/ز23و8 1396
دیویی :
‏‫‭297/45

کتاب های مشابه ولایت فقیه (جلد اول)