امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی باغ ترانه

کتاب صوتی باغ ترانه گزیده‌ای از اشعار ایرج قنبری است که در قالب‌های غزل، سپید، نیمایی و ترانه سروده شده و به صورت مجموعه کتاب‌های صوتی «چلچله» با صدای شاعر برای استفادۀ علاقمندان تولید شده است.

اشعار کتاب باغ ترانه حاوی مضامینی عاشقانه، اجتماعی و آیینی است. ایرج قنبری اگرچه تجربه‌ی سرودن شعر در قالب نو اعم از نیمایی و سپید را دارد و آثار مختلفی سروده و منتشر کرده اما موفق‌­ترین شعرهایش را در قالب ترانه عرضه کرده است. ترانه­‌هایی که مضمونی عرفانی یا عاشقانه دارند و از زبان گفتاری و لحن محاوره بهره می­‌گیرند. تصاویر در این دسته از اشعارش بسیار ملموس و ساده­‌اند.

البته او این شگرد و شیوه را که در ترانه‌هایش به کار می‌­گیرد، عیناً در چهارپاره‌­ها و غزل­‌هایش نیز اجرا می­‌کند. این شاعر شمالی در شعر سپید و نیمایی از زبان محاوره استفاده نمی‌­کند. واژگان این دسته از اشعارش سالم­‌اند و فضای بومی شاعر در این شعرها جلوه­‌گری می‌نماید. قنبری در شعر سپید، بیشتر شاعری اجتماعی است و شعرش، شعر اندیشه است. او در این شعرها از زاویه‌ی تازه‌­ای رویدادها و حوادث مذهبی در طول تاریخ را روایت می­‌کند که در نوع خود و چگونگی ورود به ماجرا بسیار بدیع و تأمل برانگیز است.

درباره نویسنده کتاب باغ ترانه

ایرج قنبری در سال 1329 در شهر تنکابن به دنیا آمد. نخستین شعرهایش را در سال‌های 1355 سرود. معاشرت با شاعرانی چون محمدجواد محبت و ناهید یوسفی، چشم‌­هایش را به روی دنیایی گشود که بعدها نام شعر به خود گرفت.

صفحات کتاب :
389
کنگره :
‫‬‭PIR8180 /‭ن23‭‬‏‫‬‭ب2 1388
دیویی :
8‮فا‬1/62
شابک :
978-600-5396-33-1
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه باغ ترانه