نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از این جانب سخن ها

کتاب از این جانب سخن‏ ها شامل مجموعه مقالات چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا به کوشش محمد نجاری است.

گزیده کتاب از این جانب سخن ها

اگر از تو پرسند که مولانا را چون شناختی؟ بگو از قولش می پرسی: إنّما أمره إذا أراد شیئاً أن یقولَ لهُ کُن فیکون؛ و اگر از فعلش می پرسی: کل یومٍ هو فی شأن؛ و اگر از صفتش می پرسی: قل هو اللّه أحد؛ و اگر از نامش می پرسی: هو اللّه الّذی لا أله إلا هو عالم الغیب و الشهاده هو الرّحمن الرّحیم؛ و اگر از ذاتش می پرسی: لیس کمثله شیء و هو السّمیع البصیر.

 سؤال کردن از شیخ بدعت است. توحید آن است که بدانی همه چیزها آنِ خداست و از خداست و به خداست، و بازگشت به خداست. (مقالات، کلمات قصار، 789) و از آن جا که به تعبیر حضرت شمس، «یادداری معرفت است»، از سال 1394 یاد می کنیم که مؤسسه تولیّت آرامگاه شمس تبریزی «نخستین کنگره شمس تبریزی» را برگزار کرد. در سال 1395، جمعی از استادان و همکاران پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به پایمردی دکتر اشرف بروجردی، معاون فرهنگی وقت پژوهشگاه، میهمان برگزارکنندگان «دومین همایش شمس تبریزی» شدند.

 حاصل این آشنایی و پیوند، انعقاد تفاهم نامه  فیمابین دو نهاد، و تشکیل دبیرخانۀ علمی همایش در پژوهشکده زبان و ادبیّاتِ پژوهشگاه بود؛ و چُنین شد که سومین همایش با عنوان جدید «شمس و مولانا»، در سطح بین المللی و با دبیری دکتر یوسف محمّدنژاد (رییس پژوهشکده زبان و ادبیّات) در مهرماه 1396 برگزار شد.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
294
کنگره :
‫‬‭PIR5304
دیویی :
‏‫8‮فا‬1/32‬‬‬
کتابشناسی ملی :
6048786
شابک :
978-622-958543-6

کتاب های مشابه از این جانب سخن ها