نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برزیل

کتاب برزیل به تألیف محمودرضا برازش می باشد که توسط انتشارات آفتاب هشتم منتشر شده است. برزیل بزرگ‌ ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است.

 پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌ مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

 این کشور دارای زمین‌های کشاورزی گسترده و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چند ملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است. زبان پرتغالی برزیل فاقد هر گونه استاندارد رسمی در مورد تلفظ است، و با توجه به هر منطقه ممکن است تلفظ‌ها تغییر کند. کتاب برزیل شما را با این کشور و جنبه های مختلف آن آشنا می کند.

گزیده کتاب برزیل

برزیل وسیع ترین جنگل های بارانی دنیا را دارد و پس از روسیه دومین کشوری است که بیشتر مساحت آن را جنگل پوشانده است. جنگل های برزیل را میتوان به دو گروه کلی تقسیم کرد:

جنگل بارانی که حدود 60 درصد برزیل را پوشانده و حدود 3 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. وسعت جنگل های بارانی در برزیل برابر با یک سوم مساحت از تمام جنگل های بارانی در دنیا است.


کتابشناسی ملی :
3472466
شابک :
978-600-93743-2-8
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
421
کنگره :
‏‫‬‮‭F2508‏‫‬‮‭/ب33ب4 1393
دیویی :
‫‬‮‭981

کتاب های مشابه برزیل