کتاب مدیریت و کنترل پروژه های فناوری اطلاعات pdf

رویکرد چابک، PMBOK-6

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت و کنترل پروژه های فناوری اطلاعات

رویکرد چابک، PMBOK-6

به ‌دلیل تأثیر جدی و بدون جایگزینی که‌ فناوری اطلاعات در افزایش بهره ‌وری نیروی انسانی و سامانه ‌های مختلف دارد، هر روز اجرای پروژه‌ های ریز و درشت بیشتری در زمینه‌ فناوری اطلاعات مطرح می‌شود. در این راستا مدیریت و کنترل مناسب پروژه‌ ها یک ضرورت قطعی است.

خوشبختانه درس مدیریت و کنترل پروژه در فهرست دروس دانشجویان کارشناسی فناوری اطلاعات، به عنوان یک درس اجباری، گنجانده شده است. 

و کسانی هم که دروس مهندسی نرم افزار را می‌گیرند، با وجوهی از مدیریت پروژه، مثل مدیریت زمان، نیروی انسانی و کیفیت، آشنا می‌شوند.

 اما نیاز به این درس، و نیاز به مهارت مدیریت وکنترل پروژه فناوری اطلاعات بسیار فراتر است. به نظرم تمام کسانی که در زمینه‌ های مختلف فناوری اطلاعات کار می‌کنند، به ویژه مدیران پروژه و مدیران فناوری اطلاعات، به مطالب این درس نیاز دارند.

در پاسخ به این نیاز کتاب “مدیریت و کنترل پروژه فناوری اطلاعات” برای دانشجویان درس و رشته‌ های مختلف رایانه و فناوری اطلاعات‌، و همچنین افراد شاغل در محورهای مرتبط که زمینه‌ تحصیلی متفاوتی دارند، نگاشته شده است. 

سعی شده است که مطالب در کمال سادگی، اختصار، با کمترین رجوع به درس‌ های دیگر، با مثال‌ های ملموس و کاملا کاربردی ارائه گردد. در نتیجه این کتاب می‌تواند به راحتی مورد استفاده‌ سایر دانشجویان، افراد درگیر تولید سامانه‌ های مکانیزه، علاقه‌ مندان به رایانه‌ و فناوری اطلاعات و مدیران قرارگیرد.

تذکر این نکته لازم است که دروس مدیریت پروژه برای رشته‌ های متعددی ارائه می‌شود. و این متخصصین مدیریت پروژه هستند که پیکره دانش مدیریت (فصل3) را ارائه کرده‌اند. در این کتاب موضوعاتی که ارائه شده است، به لحاظ عناوین، به ویژه عناوین اصلی، از پیکره دانش مدیریت تبعیت می‌کند.

 اما نکته متمایز کننده، تلاش و تأکید برای ارائه‌ی آگاهی ‌های مربوط به فناوری اطلاعات، در عناوین مختلف مدیریت پروژه است.

صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫QA76/76‬‭
دیویی :
‏‫‭005/1‬
کتابشناسی ملی :
7447950
شابک :
978-600-997866-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مدیریت و کنترل پروژه های فناوری اطلاعات