کتاب روزنامه پاکستان

شرح و تفسیر یک سفر دو هفته ای به جمهوری اسلامی پاکستان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,450

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روزنامه پاکستان

کتاب روزنامه پاکستان دربرگیرنده خاطرات سفر ماجراجویانه سید امیر سادات موسوی (شاعر و نویسنده) به کشوری است که هنوز برای مردم ما ناآشنا و غریبه مانده است. سادات موسوی خود درباره این کتاب می گوید: «در ابتدای سفر، حتی یک درصد هم به انتشار سفرنامه ام فکر نمی کردم. یک روز گذشت، دو روز گذشت و کم کم دیدم چقدر این همسایه برای ما غریبه است.

احساس کردم دردها و دغدغه های جامعه ی پاکستان، خیلی برای جامعه امروز ایرانی حرف دارد. این شد که تصمیم گرفتم هرطور شده خاطراتم را سر و سامان بدهم و منتشر کنم». این کتاب در ۱۳ فصل با زبانی طنزآمیز نوشته شده است. مخاطب با خواندن این کتاب با نویسنده همراه می شود و تجربه سفری در متن جامعه پاکستان را تجربه می کند.

در خلال این سفر با روحیات و رفتار اجتماعی مردم پاکستان و تفکرات آن ها در مورد مسائل سیاسی و بین المللی آشنا می شویم. این کتاب حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره جایگاه های گروه های تروریستی در پاکستان و تأثیر آن بر این کشور است. وضعیت زبان و ادبیات در این کشور، نظام آموزشی و دانشگاهی و همچنین وضعیت شیعیان در این کشور از دیگر مطالبی است که با زبانی شیرین و طنزآمیز در روزنامه پاکستان مطرح شده است. در انتهای کتاب روزنامه پاکستان نیز چند صفحه ای به تصاویر این سفر اختصاص یافته است.

گزیده کتاب روزنامه پاکستان

آمریکا برای مردم پاکستان، مثل قلدُری است که در تمام این سال ها، و با مرگ هر عزیز، کینه اش را زنده نگه داشته اند. خودشان زورشان به او نمی رسد، اما هر وقت آدم دیگری پیدا می شود و به آمریکا فحش و بد و بیراه می دهد، دلشان خنک می شود. به خاطر همین است که از موضع گیری ها و هنجارشکنی های احمدی نژاد هم لذت می برند.

سید حسین کلی خوشش آمده بود از این جملة احمدی نژاد: «آن قدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه دونِ شون بترکه ». من به او می گویم: «شما از حرف های تند و تیز احمدی نژاد خیلی خوشحال می شوید، اما باید حواستان باشد که همه چیز هم مبارزة لفظی نیست. مثلاً الان ایران در خیلی زمینه ها تحریم شده است. آیا درست تر نیست شیوهای را پیش بگیریم که این تحریم ها کمتر شود؟! »

شابک :
‏‫‬‭978-600-03-0056-2
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
96
کتابشناسی ملی :
3781999

کتاب های مشابه روزنامه پاکستان