امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,850
نظر شما چیست؟

داستان های کودکی من 

 «داستان های کودکی من» روایتی خواندنی و متفاوت از اولین هاست؛ اولین برخورد کودک با هستی و تولد انسانی شبیه به خود. کشف آغاز زندگی با پاسخ هایی نه به اندازه واقعیت، بلکه با ترازوی دریافت کودک از واقعیت.

 ازاین رو وقتی در داستان «خواهر جدید»، زینب، قهرمان قصه، در پی یافتن این سوال است که بچه ها ازکجا می آیند و یا وقتی در داستان «سوال بی جواب» در پی یافتن تفاوت میان دختر ها و پسرهاست، نویسنده تنها به بازنمایی صادقانه و شیرین دوران کودکی با پرسش های بی شمارش می پردازد. و کودک در این قصه ها به اندازه منطق کودکی اش می شنود و می آموزد.

 از این حیث «داستان های کودکی من» به دنیای کودکانه وفادار است و قصه هایش از مسیر پرپیچ و خم تجربه های کودکی به کشف پاسخ هایی می رسد که تنها منطق نویسنده نیست و حضور نویسنده بزرگسال دنیای کودکی را خدشه دار نمی کند.

این مساله کلید اصلی خلق آثار موفق برای کودکان به شمار می رود که بر قواعد دنیای سینمای کودک هم جاری است.

 این ها همه درحالی است که دنیای کودکانه زینب به عنوان یک دختربچه مسلمان عرب، شباهت بسیاری با دنیای کودک ایرانی دارد و این نزدیکی با ترجمه روان کتاب، تجربه لذت بخشی را از خواندن این قصه ها به جای می گذارد.

 کتاب شامل ۱۵ قصه کوتاه است به نام های: خواهر جدید، اولین سیلی، سوال بی جواب، ماهی من، جوی آب به کجا می رود، شب فراموش نشدنی، شبی که دندان درد گرفتم، جعبه قصه ها، ترس و گنجشک های حیاط.

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫‬‭PJA4858‭/‮ال‍ف‌‬2‏‫‬‭د2 1384
دیویی :
‏‫‬‭892/736
کتابشناسی ملی :
‭م‌84-2099
شابک :
‏‫‬‭‎964-506-034-6
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه داستان های کودکی من