امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,950
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چقدر جاده چقدر چشم 

کتاب چقدر جاده چقدر چشم در بر دارنده ی اشعاری است در موضوع مهدویّت که از میان قریب دو هزار قطعه شعر انتخاب شده و بنا به قداست موضوع، سعی شده که کاری متفاوت با آنچه تا کنون در این زمینه ارائه شده فراهم آید.

 در گزینش اشعار علاوه بر استفاده از دست نوشته های شاعران ارجمند، به منابع و مآخذ دیگری هم توجّه شده است. معیار انتخاب، موضوعیّت، استحکام، سلامت زبان، خلّاقیت و دارا بودن جوهره هنری آثار است و قالب های نوین شعری هم از نظر دور نبوده و در این دفتر جایگاهی دارند. چنان که طبیعت موضوع اقتضا می کند، واژه انتظار کلمه ای است که بسامد بالایی در این مجموعه دارد و اشارات شاعران به فجایع بشری و بی عدالتی موجود در جهان، حاصل نگاه دردمندانه شاعران است که به زیباترین وجه، کلام این دفتر را آذین بسته است.

گزیده کتاب چقدر جاده چقدر چشم 

جهان همچنان بر مدار همیشگی خود می چرخد، شب ها و روزها و ماه ها و سال ها از پی هم می آیند و می گذرند. تداوم و تکاپوی معنی دار حیات، در نهایت حرکتی است تکوینی که مقصود از آن درکِ معرفتِ فطری و رسیدن به نقط های از تکامل در فرازگاه حقیقت و نیز درهم تنیدگی معرفت با رسالتی است که آسمان بر دوش انسان نهاده است. 

در جهانِ وجود دو نیروی خیر و شر همواره در تقابل هم قرار دارند که وجود«شر» نه از آن روست که همچون ملزومی پذیرفته شده و لاز مالاجرا شناخته شود، بل از آن جهت که به مثابة زنگ خطر در لحظه های سقوط و ریزش آگاهی دهنده است صدایش شنیدنی است.


صفحات کتاب :
324
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR4190‏‫‬‮‭/گ786ق7 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭‭8‮فا‬1/6208‬
کتابشناسی ملی :
2715851
شابک :
‫‬‭978-600-1753-46-6‬‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه چقدر جاده چقدر چشم