کتاب جان بخشی باورپذیر pdf

تجربیات کاربردی برای علاقه مندان به متحرک سازی سه بعدی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جان بخشی باورپذیر

کتاب جان بخشی باورپذیر اثر علی اکبر مظلوم شامل تجربیات کاربردی برای علاقه مندان به متحرک سازی سه بعدی می باشد. ما در این مجموعه می خواهیم سفری به دنیای جان بخشی داشته باشیم. از انیمیشن حرف بزنیم، هنر جان بخشیدن به اشیا و موجودات بی جان را انیمیشن می گویند. امروزه انیمیشن به سبک های مختلفی انجام می پذیرد.

بخش اعظمی از انیمیشن سه بعدی در کامپیوتر انجام می شود. برای تولید انیمیشن سه بعدی سه مرحله وجود دارد، تولید، پیش تولید، پس از تولید. امروزه به جهت اینکه برای یادگیری انیمیشن سه بعدی منابع بسیاری در اینترنت وجود دارد باید در انتخاب منبع آموزشی هوشیار باشید، قدم ها را باید یک به یک و اصولی بردارید. برخورد تخصصی با انیمیشن،تفاوت انیمیشن باشغل های دیگر و... از جمله مطالبی هست که در این مجموعه ی آموزشی می خواهیم به آن بپردازیم.

درباره نویسنده کتاب جان بخشی باورپذیر

علی اکبر مظلوم متولد سال 1366 ، چندین سال در دنیای انیمیشن فعالیت داشته و بصورت تخصصی انیمیت سه بعدی کار می کند.او در این مدت در سریال ها و کارهای کوتاه وتیزرهای تلویزیونی کار کرده است و همچنین در زمینه انیمیشن واقعیت مجازی و بازی های کامپیوتری در استودیو vr vision فعالیت دارد.

گزیده کتاب جان بخشی باورپذیر

سعی کنید به صورت حسی طراحی کنید، ابتدا با خطوط کمرنگ و با ذهنی رها، بدون اینکه درگیر قوانینی محدود کننده باشید، فقط خط گذاری کنید و سعی کنید چیزهایی که از ذهنتان عبور می کند را با بی نهایت خطوط درهم تنیده بر روی کاغذ پیاده سازی کنید. دقیقا مانند متنی شاعرانه، پر از کلمات درست و غلط که قرار است در مرحله ویرایش، کلمات درست از لابه‌لای کلمات درهم، بیرون کشیده شوند. بعد از اتمام طرح حسیتان، خطوط خوبی که برای خلق شخصیت ذهنیتان منطقی تر به نظر می رسند را با یک مداد اتود سیاه پیدا کنید و تیره‌ترشان کنید و مرحله به مرحله حجم های کاراکترتان را بهبود ببخشید و رفته رفته فرم ها را تقویت کنید تا به پوز مطلوب و کاراکتری که باب میلتان است برسید.

برای اینکه طرحتان بیش از حد خط خطی و شلوغ نشود، می توانید اسکیس هایی که زده‌اید را با استفاده از میز نور و یا هر ابزار دیگری بر روی کاغذ تمیزتری کپی کنید. اما هنگام منتقل کردن اسکیس اولیه به کاغذ دیگر، فقط خط هایی را انتقال دهید که خط های درست هستند و این فرایند انتقال طراحی از کاغذی به کاغذ دیگر را بارها و بارها تکرار کنید، و با هر بار انتقال کمی به آن قوت دهید و فرم های مختلف را تست کنید، تا بالاخره به کاراکتر دلخواهتان دست پیدا کنید.

شما با انجام این تمرینات از قابلیت های خودتان استفاده می کنید و به توانایی های خودتان پی خواهید برد. لزومی هم ندارد که حتما ابتدا طراحیتان را قوی کنید و بعد به انیمیت بپردازید، شما می توانید انیمیت را شروع کنید و رفته رفته طراحیتان را بهبود ببخشید.

کتابشناسی ملی :
5710343
شابک :
‏‫‭978-600-03-3214-3‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
210
کنگره :
‏‫‭TR897/7
دیویی :
‫‭006

کتاب های مشابه جان بخشی باورپذیر