کتاب تاثیر مالکیت خانوادگی بر اجتناب مالیاتی شرکت ها و نقش تعدیل کننده حسابرسی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاثیرمالکیت خانوادگی بر اجتناب مالیاتی شرکت ها و نقش تعدیل

کتاب تاثیر مالکیت خانوادگی بر اجتناب مالیاتی شرکت ها و نقش تعدیل کننده حسابرسی نوشته فاطمه بهارلوئی توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. مالیات به عنوان اصلی ترین ابزار کسب درآمد برای دولت­ ها جهت رسیدن به اهداف اقتصادی و اجتماعی مطرح است. گسترش و تنوع فعالیت­ های اقتصادی و همچنین نقش فزاینده­ ی دولت ­ها در ایجاد و گسترش خدمات عمومی، تأمین اجتماعی و گسترش تعهدات دولت در عرصه­ های اقتصادی و اجتماعی و تلاش در جهت تحقق رشد اقتصادی و توزیع عادلانه درآمد، پرداخت و دریافت مالیات را به مساله­ ای مهم و مؤثر تبدیل نموده است. 

در هر کشوری مالیات به عنوان یکی از ابزارهای اصلی دولت در اقتصاد، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به گونه­ ای که امروز در کشورهای صنعتی، بهبود و توسعه­ ی کارایی و اثربخشی اظهار مالیات مودیان و مطالبه آن توسط کارشناسان امور مالیاتی، ضمن رعایت اصل عدالت مالیاتی، از اهمیت زیادی برخوردار گردیده است. اجتناب از پرداخت مالیات به عنوان استفاده­ی قانونی از نظام مالیاتی برای منافع شخصی، برای کاهش میزان مالیات قابل پرداخت به وسیله­ ی ابزارهایی که در خود قانون است، تعریف می شود. اجتناب از پرداخت مالیات، به فعالیت غیر قانونی که موجب کاهش درآمدهای دولت که برای امور زیربنایی و خدمات رفاهی و عمومی نیاز است، مربوط نمی شود.

گزیده کتاب تاثیرمالکیت خانوادگی بر اجتناب مالیاتی شرکت ها و نقش تعدیل

در این کتاب به بررسی اثر کیفی ت حسابرسی بر رابطه بین مالکیت خانوادگی و میزان اجتناب مالیاتی شرکت ها پرداخته می شود. این فصل به بیان طرح و کلیات پژوهش اختصاص یافته است. در این فصل از پژوهش ابتدا بیان مسئله پژوهش و اهمیت و ضرورت آن موردبحث قرارگرفته است. سپس توضیحاتی راجع به اهداف و کاربرد نتایج آن، تبیین و اندازه گیری متغیرهای پژوهش و فرضیه های پژوهش ارائه شده. در ادامه روش انجام پژوهش، جامعه و نمونه آماری، روش و ابزار گردآوری اطلاعات و تعریف واژه ها و اصطلاحات ارائه شده است و در نهایت این فصل با ارائه ساختار پژوهش و خلاصه ای از فصل به پایان خواهد رسید.

صفحات کتاب :
111
کنگره :
HF5681
دیویی :
657/46
کتابشناسی ملی :
6117149
شابک :
‭‮‬‬‬‏‫‫‭978-622-6841-55-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تاثیر مالکیت خانوادگی بر اجتناب مالیاتی شرکت ها و نقش تعدیل کننده حسابرسی