امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آغازی برای پرواز

کتاب آغازی برای پرواز، راهکارهایی جهت تربیت عبادی و ترغیب فرزندان به عبادت با تأکید بر فریضه مهم نماز ارائه شده است. دین مبین اسلام نه تنها به افراد دستور می‌دهد که نماز را اقامه کنند، بلکه به آن‌ها سفارش می‌کند که خانواده و فرزندان خود را نیز به این فریضه الهی دعوت و فرزندان خود را نمازخوان تربیت کنند.

 در این باره خدای متعال پیامبر خود را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید «وَأْمُرْ أَهْلَکَ بالصَّلَاةِ وَاصْطَبرْ عَلَیْهَا»؛ یعنی خانواده خود را به نماز فرمان بده و بر آن شکیبا باش. بدون شک می‌توان گفت هدف خداوند متعال از دستور به اقامه نماز، تربیت عبادی فرد و خانواده اوست.

بر هیچکس پوشیده نیست که تربیت فرزندان برای مداومت بر نماز با وجود دنیای پیچیده کودکان، برای والدین سختی های بسیاری دارد که اگر از راه درست وارد نشوند، بی شک کودک در آینده به مشکل بر خواهد خورد. والدین همیشه این ترس را دارند که راهی که پیش گرفته‌اند درست است یا خیر؟ آن‌ها گاه در روشی که انتخاب کرده‌اند، تردید دارند.

در کتاب آغازی برای پرواز به هجده راهکار اساسی و مجرب اشاره می‌کند که الگوبرداری والدین از این راهکارها می‌توانند با فرزندان خود به راحتی برای تربیت عبادی آن ها اقدام کنند. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «آشنایی فرزندان با مفاهیم نماز»، «بیان داستان هایی پیرامون نماز»، آسان گیری منطقی نسبت به نماز»، «گفتگو در مورد نماز» و …

گزیده کتاب آغازی برای پرواز

آشنایی با مفاهیم کلمات و عبارت‌هایی که در نماز بکار برده می‌شود، در ایجاد عشق و انگیزه جهت راز و نیاز با خالق بی‌نیاز بسیار مؤثر است؛ زیرا وقتی بنده در حین انجام ارتباط کلامی با خالق یکتا بداند که چه چیزهایی را عرض می‌کند؛ لاجرم توجه او به عبادت و آن‌کسی را که دارد عبادت می‌کند، افزایش می‌یابد؛ درنتیجه عشق و علاقه او نیز جهت ارتباط‌گیری افزایش می‌یابد.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP186‏‫‭‬‮‭
دیویی :
297/353
کتابشناسی ملی :
5856113
شابک :
978-600-441-010-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه آغازی برای پرواز