امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,450
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سفر غریب

کتاب سفر غریب نوشته مجتبی رحماندوست توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب سفر غریب که در قالب سفرنامه به چاپ رسیده حاصل هشتاد روز سفر آقای مجتبی رحماندوست به عربستان، سوریه، اردن و ترکیه در سال 1361 است که علاوه بر شرح مناسک حج اطلاعات تاریخی و جغرافیایی دیگری را نیز دربر دارد.

درباره نویسنده کتاب سفر غریب

مجتبی رحماندوست (زاده ۱۳۳۳ در همدان)، نویسنده، شاعر و برادر مصطفی رحماندوست می‌باشد. او در دوره نهم نماینده مجلس شورای اسلامی بود اما برای دوره دهم رای نیاورد.

او در سال ۱۳۶۲ از طریق مسجد محل به صورت بسیجی به جبهه اعزام شد و در جنگ ایران و عراق از ناحیه یک دست و یک پا مجروح شد. او دارای مطالعات حوزوی بوده و دکترای تخصصی ادبیات عرب نیز دارد. مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و معاونت فرهنگی و هنری بنیاد مستضعفان و جانبازان از جمله مسئولیت‌های گذشته او محسوب می‌شوند. مجتبی رحماندوست هم‌اکنون در عین تدریس در دانشگاه تهران یکی از اعضای فرهنگستان هنر و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین بوده و در حال حاضر مدیرعامل "مجمع خیرین کشور" می‌باشد.

گزیده کتاب سفر غریب

پس از ماه ها انتظار، اینک یک ساعتی است که سفر حج شروع شده است. یک ساعت پیش (ساعت هفت بعد از ظهر) از فرودگاه مهرآباد تهرانبا هواپیمای جت747پشت سر خلبان به سمت جده حرکت کردیم و اینک شام هم تمام شده است. به خصوص از دیروز به گونه دیگری هستم و احساس خلأ می کنم و از اینکه به دیدار خدا می رویم، احساس خضوع و خشوع بیشتری دارم، وناقابلیتی که در خود سراغ دارم، مرا از حضور در این سفر شرمسار و خجل می کند.از لحظه ای که به هواپیما سوار شده ایم حال عجیبی در من و برادرانی که همراهم هستند به وجود آمده، زیرا قابلیت حضور در آن مشاهد شریفه را در خود نمی یابم.

کتابشناسی ملی :
‭م‌84-35721
شابک :
‫‭978-964-506-145-4
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
207
کنگره :
‏‫‭BP188/8‏‫‭/ر35س7 1385
دیویی :
‏‫‭297/357

کتاب های مشابه سفر غریب