امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احیای حادثه کربلا

کتاب احیای حادثه کربلا؛ اربعین در حادثه ی کربلا یک شروع بود؛ یک آغاز بود از کتاب های مجموعه شش جلدی سرآغاز نشر شهید کاظمی است. این مجموعه الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری است. در سال های اخیر جمعیت حاضر در مراسم پیاده روی اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت آمیز جهان قرار گرفته است. در این سال ها بحث کاروان و موکب های خدمات رسانی اربعین بسیار داغ بوده و از طرفی توسعه خدمات به زائران را موجب شده است؛ اما لزوم هدایت این موکب ها و خادمان در جهت صحیح و موازی با موازین علمی و مکتبی حادثه اربعین از اهمیت بالایی دارد.

درباره مجموعه سرآغاز با توجه به گسترش فعالیت های سخت افزاری اربعین الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری نقشه جامع برای استفاده حداکثری از ظرفیت پیاده روی عظیم اربعین است و معظم له برای پیاده روی اربعین ۶ مأموریت اصلی را تعیین نموده اند که عبارتند از کتاب وحدت، کتاب احیای حادثه کربلا، کتاب مبارزه حق علیه باطل، کتاب حادثه پیاده روی اربعین و کتاب الگوسازی که هر کدام در یک جلد گرد آوری شده است.

گزیده کتاب احیای حادثه کربلا

مهم‌ترین دلیل بزرگداشت اربعین سید‌الشهدا(س): روایت مرسله‌ای از امام عسکری(ع) است که فرموده است: نشانه‌های مؤمن، پنج چیز است که یکی از آنها زیارت اربعین است. افزون بر این، امام صادق(ع) زیارت اربعین را تعلیم داده است که در آن به بزرگداشت اربعین تصریح شده است؛ اما درباره منشأ اهمیت اربعین در منابع کهن شیعه، باید گفت که به این روز از دو جهت توجه شده است.

یکی از جهت بازگشت اسرا از شام به مدینه و دیگری به سبب زیارت قبر سیدالشهدا(ع) توسط جابر بن عبدالله انصاری. شیخ مفید، شیخ طوسی و علامه حلی (قدس سره) دراین باره می‌نویسند: روز بیستم صفر روزی است که حرم امام حسین(ع)، از شام به سوی مدینه بازگشتند.

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫‬‭BP41/5‏‫‭
دیویی :
‏‫‭297/9534
کتابشناسی ملی :
5408686
شابک :
978-600-8857-71-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه احیای حادثه کربلا