امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
65,000
15%
ت 55,250
نظر شما چیست؟

کتاب شکار انسان سومین جلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. 

در این متن می خوانید:

خلاصه کتاب شکار انسان

جلد سوم از این مجموعه با نام شکار انسان، به تاریخچه‌ی برده‌داری بعد از شروع استعمارگری اروپائیان می‌پردازد.
 پرتغالی‌ها که در اکتشاف سرزمین‌های جدید پیشگام بودند، تجارت برده را هم قبل از دیگران آغاز کردند. آن‌ها ابتدا با دزدین و به اسارت گرفتن مردم سیاه‌پوست افریقایی این فرایند را شروع کردند اما با ورود سایر کشورها، این مساله به یک تجارت پر سود تبدیل شد. 
اسپانیایی‌ها که پیش از دیگران به قاره‌ی امریکا دست یافته بودند، تلاش کردند سرخپوست‌ها را به عنوان برده به کار بگیرند. اما درنهایت آن‌ها هم به سراغ مردم افریقایی رفتند.
انگلیسی‌ها که بیشترین سودها را چه به صورت فردی و چه دولتی از تجارت برده بردند، تقریبا تمام پایه‌ی اقتصاد و صنعت در کشور اصلی و مستعمراتشان را روی دوش برده‌ها بنا نهادند. 
فرانسویان هم که نمی‌خواستند از این غافله عقب بمانند، با شدت تمام به تجارت برده پرداختند اما درنهایت اولین کشوری شدند که شورش بردگان، آنها را از مستعمراتشان جدا کرد.

در این کتاب ما با برده‌های افریقایی همراه می‌شویم و در طول یک قرن به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنیم. به بررسی پیشرفت‌های صنعتی در کشورهای اروپایی می‌پردازیم و تاثیر برده‌داری در این مساله را حتی در کشورهایی چون ایران می‌بینیم. در نهایت به علل لغو برده‌داری توسط بزرگترین سودبرندگان این تجارت می‌رسیم و تاریخچه‌ی بزرگترین کوچ اجباری بین قاره‌ای در جهان را به پایان می‌بریم.

بخشی از کتاب شکار انسان

کشیش دلاس کاساس به پادشاه اسپانیا پیشنهاد کرد که به جای بردگان سرخ، از برده‌های سیاه استفاده شود و تاجران و دریانوردان اجازه داشته باشند برده‌ها را از افریقا به امریکا ببرند. پادشاه با این پیشنهاد موافقت کرد و اعزام برده‌های افریقایی به امریکا که به بزرگترین مهاجرت اجباری تاریخ بشر تبدیل شد، با پیشنهاد این کشیش دلسوز و انسان‌دوست آغاز شد!
....
همه این موفقیت‌های انگلستان از به کارگیری نیروی کار ارزان یا همان برده‌ها به دست می‌آمد؛ نیروی کار ارزانی که روی زمینی به کشت مشغول بود که آن هم بدون پرداخت بهایی به دست آمده بود؛ زمین‌هایی که از چنگ سرخپوست‌ها بیرون کشیده شده بودند.

دانلود کتاب شکار انسان

دانلود نسخه صوتی کتاب شکار انسان در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب شکار انسان را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

خرید کتاب شکار انسان

برای خرید کتاب شکار انسان در فرمت‌های چاپی و صوتی می توانید در فراکتاب اقدام بفرمایید. خرید مجموعه کامل سرگذشت استعمار چاپی نیز در فراکتاب ممکن است.

خرید کتاب شکار انسان

مشخصات کتاب شکار انسان
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫‬‭HT985‏‫‭/م9ش7 1398
دیویی :
‏‫382/44‏‫‭[ج]‬‬‬
کتابشناسی ملی :
5657365
شابک :
978-600-03-2755-2‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه شکار انسان