امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امنیت در فضای مجازی 

 جلد پنجم شهروند هوشمند 

 «امنیت در فضای مجازی» به قلم معصومه نصیری (-۱۳۶۰)، از «مجموعه کتب شهروند هوشمند» است. مجموعه شهروند هوشمند خلاصه ای از آن چه در حوزه سواد رسانه ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه ها است، می باشد. در این کتاب پنج سوال و پنج نکته طلایی که باید مدام در مواجه با پیام های رسانه ای از خودتان بپرسید، در آغاز هر فصل تکرار شده است تا با نهادینه سازی آن، حداقل دیگر خواننده بدون بینش در فضای پهناور رسانه ای با تاکید بر فضای آنلاین رسانه ای نباشید.

 در پایان مطالعه این کتاب شما باید بدانید در مواجه با هر پیام باید بپرسید چه کسی، چرا و با چه هدفی این پیام را ایجاد و ارسال کرده است و این پیام بنا است چه تاثیری بر روی شما داشته باشد. همچنین فراخواهیدگرفت نگاه سلبی و حذفی نداشته باشید اما هوشمند در عرصه پر تلاطم مجازی حضورداشته باشید. 

شما باید بتوانید با سواد رسانه ای باشید و در پی آن زوایای پنهان در سطرهای نانوشته یک پیام را درک کنید. سواد رسانه ای می تواند به مخاطبان رسانه ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد.

به دیگر سخن، سواد رسانه ای کمک می کند تا از سفره رسانه ها به گونه ای هوشمندانه و مفید بهره مند شویم فرد بدون داشتن مجموعه مهارت ها، شناخت و سواد لازم در مسیر گرداب آگاهی کاذب سیل مطالبی که در طول روز به سوی او از طریق همین ابزارهای ارتباطی اینترنتی سرازیر می شود، قرارمی گیرد و در کنار تشخیص ندادن صواب از ناصواب، دچار آسیب هایی همچون هدر رفتن وقت، کناره گیری از زندگی روزمره، اعتیاد به اینترنت، دامن زدن به شایعه های شکل گرفته در فضای مجازی، جایگزینی ارتباطات مجازی به جای ارتباطات چهره به چهره می شود.

کتابشناسی ملی :
4893688
شابک :
978-600-8794-39-4
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
37
کنگره :
‏‫‬‭HM851‏‫‭/ن6‮الف‬8 1396
دیویی :
‏‫‬‭303/4833

کتاب های مشابه امنیت در فضای مجازی