کتاب ارتباطات پنهان در عالم حشرات pdf

نگرشی نو در کنترل تلفیقی آفات

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ارتباطات پنهان در عالم حشرات  

نگرشی نو در کنترل تلفیقی آفات 

 بی تردید تبادل پیام بین گونه های مختلف جانداران یکی از جلوه های پر رمز و راز هستی است که هر فرد عاقلی را به تحسین آفریدگار توانا وا می دارد. این مجموعة مختصر سعی بر آن دارد تا گوشه ای از پل های ارتباطی حشرات، این عجوبه های خلقت را بیان کند، باشد تا زبان به ستایش آن ذات آفریننده بی همتا بگشاییم و از طرفی بتوانیم با بهره گیری از این کانال های اختصاصی ارتباط، در کنترل حشرات و آفات کشاورزی با کمترین آسیب های زیست محیطی قدم برداریم.

 امروزه بشر توانسته است با کشف ظرفیت های شگفت انگیز خلقت و با بهره گیری از نیروی خرد و اندیشه، پتانسیل های تحسین برانگیز کائنات را در جهت رفاه و آسایش خود بکار گیرد. یکی از زمینه هایی که انسان توانسته است در آن به موفقیت های بزرگ دست یابد، عرصه کشاورزی است.

 از آن جا که تلاش و معاش پیوسته باهم به پیش می روند تا غذا، سلامت و رفاه انسان را تأمین کنند، ازاین رو افزایش محصولات کشاورزی و حفظ آن ها از گزند آفات بویژه حشرات، همواره در اندیشه بشر بوده و هر روز استراتژی خاصی را جهت کنترل آن ها به خدمت گرفته است. روزگاری استفاده از سموم، راهکار اجتناب ناپذیر بود که با خود چیزی جز سونامی بیماری های مختلف، آلودگی و تخریب محیط زیست ارمغانی به همراه نداشت، اما خوشبختانه بشر امروز، با استفاده از علائم شیمیایی اختصاصی حشرات می تواند بدون آسیب به محیط زیست به کنترل صحیح آن ها بپردازد که این موفقیت آینده ای، امید بخش را برای زیست کره نوید می دهد.

 به همین علت این نوشتار می تواند برای کسانی که به نحوی در امرکشاورزی فعالیت دارند، دانش آموزان و دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی، همچنین دانشجویان حشره شناسی، زیست شناسی، محیط زیست و دوست داران طبیعت و علاقه مندان به کشاورزی و محیط زیست سودمند باشد.

صفحات کتاب :
74
کنگره :
‏‫QP572‭‬ ‭/ف4‏‫‭ج9 1396
دیویی :
‏‫‬‭573/92
کتابشناسی ملی :
4428624
شابک :
978-600-8022-58-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه ارتباطات پنهان در عالم حشرات