امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 98,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تسلی بخشی های فلسفه

کتاب تسلی بخشی های فلسفه می کوشد تا با استناد فلسفه و اشاره به آثار شش فیلسوف بزرگ راه حل هایی برای مشکلات روزمره‌ی ما ارائه کند. آلن دو باتن فیلسوف معاصر سوئیسی ، در کتاب‌های منتشرشده اش تلاش داشته تا فلسفه را از بام انتزاعیات صرف به روی زمین آورده تا با زندگی مردم در ارتباط بیشتری باشد. او سعی کرده‌است که از آموزه‌های فیلسوفان بزرگ، در جهت کاربرد آن در زندگی روزمره انسان‌ها استفاده کند تا از رنج آنان کم کرده و بر غنای آن بیفزاید. این کتاب ، از جمله کتاب‌هایی است که می‌توان آن را در زمره کتاب‌های “فلسفه برای زندگی” نام برد. باتن این کتاب در شش بخش نوشته و در هر بخش سعی می‌کند یکی از سختی‌های زندگی را با آموزه‌های یکی از فیلسوفان درمان کند و التیام ببخشد. با خواندن کتاب تسلی بخشی های فلسفه از سقراط می آموزیم که عدم محبوبیت را نادیده انگاریم سنکا به ما کمک می کند تا بر احساس یأس و ناامیدی غلبه کنیم و اپیکور بی پولی ما را چاره می کند. مونتنی راهنمای مناسبی برای درمان ناکارایی های ماست عشاق دل شکسته می توانند با خواندن آثار شوپنهاور تسلی خاطر یابند و کسانی که در زندگی با سختی های زیادی روبه رو هستند با نیچه همذات پنداری خواهند کرد. کتاب تسلی بخشی های فلسفه یکی از آخرین آثار آلن دو باتن است که تاکنون بیش از دویست هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته و ترجمه ی عرفان ثابتی است. این اثر را انتشارات ققنوس به چاپ رسانده است.

کتاب تسلی بخشی های فلسفه

گزیده ای از کتاب تسلی بخشی های فلسفه

می‌توان درک کرد که چرا ترجیح می‌دهیم به جای اینکه خودمان حرف بزنیم و فکر کنیم،‌ نقل قول بیاوریم و تفسیر بنویسیم. نوشتن تفسیر بر کتاب نویسنده‌ای دیگر، هر چند از نظر فنی کار دشواری است و به ساعت‌ها تحقیق و تفسیر نیاز دارد،‌ اما از حملات ناعادلانه‌ای که ممکن است نصیب آثار اصیل شود در امان است! می‌توان از مفسران به دلیل قصور آنها در رعایت انصاف در حق آرای متفکران بزرگ، انتقاد کرد، ولی نمی‌توان آنها را مسئول آن آرا شمرد… معمولاً وقتی کتابی را نمی‌فهمیم، آن را بسیار هوشمندانه می‌پنداریم! به هر حال، عقاید ژرف و عمیق را نمی‌توان با زبان کودکان توضیح داد. با این وجود، مرتبط دانستن دشوار بودن و عمیق بودن را می‌توان جلوه‌ای از انحراف در فضای ادبیات و نگارش دانست. انحرافی که در زندگی عاطفی با آن آشنایی داریم. یعنی وقتی که افراد مرموز و مبهم ساده‌تر از افراد قابل اعتماد و روراست، می‌توانند ذهن انسانهای ساده دل را به احترام وادارند.


درباره نویسنده

الن دو باتن متولد دسامبر ۱۹۶۹ یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون سوئیسی ساکن بریتانیا است. کتاب‌های او موضوعات مختلفی را به شیوه‌ای فلسفی با تأکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می‌کند. دوباتن جستارهایی در باب عشق را سال ۱۹۹۳ منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. از دیگر کتاب‌های پرفروش او می‌توان به چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، اضطراب منزلت و معماری شادمانی اشاره کرد.

صفحات کتاب :
303
کنگره :
‭BJ1595‬
دیویی :
‭101‬
کتابشناسی ملی :
6061281
شابک :
‭978-964-311-479-4‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تسلی بخشی های فلسفه