کتاب مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی

کتاب مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی نوشته داود جعفری یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون یار است. نشر قانون یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب های آموزشی و کمک آموزشی رشته های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می کند.

کتاب مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی از این مجموعه می تواند برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون های حقوقی و علاقه مندان به مباحث رشته حقوق مفید باشد.

گزیده کتاب مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی

دلالی به موجب بند 3ماده 2 قانون تجارت یک حرفه تجاری تلقی شده، به همین جهت دلال تاجر محسوب شده و باید از مقررات مربوط به تاجران پیروی کند. حتی اگر معامله ای که واسطه آن می شود تجاری نباشد یا آنکه«معامله ای برای اشخاص غیر تاجر انجام دهد». همچنین ماده 335 این قانون نیز دلال را نوعی وکیل دانسته و نوشته است : «اصولا قرارداد دلالی تابع مقررات راجع به وکالت است. » بنابراین مقررات وکالت در قانون مدنی و همچنین قواعد عمومی قراردادها(ماده 190 قانون مدنی)برای تعیین شرایط این قرارداد مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت دوم تعریف فوق که روابط دلال و آمر تابع مقررات وکالت دانسته است، مبین عقد بودن رابطه مزبور و نیز جایز بودن آن نسبت به طرفین می باشد. 

صفحات کتاب :
186
کنگره :
‏‫‬‮‭‮‭KMH683‏
دیویی :
‏‫‮‭346/550437
کتابشناسی ملی :
6228181
شابک :
‫‬‮‭978-622-229452-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی