کتاب مبارزه با قاچاقچیان دارو pdf

تحلیل کیفری قاچاق داروهای تاریخ مصرف گذشته و تقلبی در ایران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبارزه با قاچاقچیان دارو

کتاب مبارزه با قاچاقچیان دارو نوشته ی سیدعباس خلیل پورچالکیاسری، با نگاهی موشکافانه به موضوع قاچاق دارو، نقاط ضعف و قوت قوانین مقابله با آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

داروهای قاچاق به داروهایی اطلاق می گردد که به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد کشور شده و عرضه می گردند. از اصلی ترین دلایلی که اهمیت این موضوع را دو برابر می کند، طیف گسترده و حجم آسیب دیدگان این پدیده به ویژه در جایی است که مسئله مهم سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان با تهدیدی جدی روبه رو شود.

 خسارت ها و بحران های خیلی گسترده و مخربی به سبب ورود غیرقانونی محصولات سلامت محور برای مصرف کنندگان وجود دارد که به شکل قاچاق وارد بازار و عرضه می شوند. به همین جهت دولت ها موظف اند تا در جهت تامین سلامت شهروندان، با اتخاذ سیاست های کیفری سختگیرانه به این موضوع رسیدگی کرده و قاچاق دارو را جرم و آن را جرم اقتصادی معرفی کنند.

گزیده کتاب مبارزه با قاچاقچیان دارو

قاچاق دارو پس از مواد مخدر و اسلحه، وحشتناک ترین نوع قاچاق است؛ چرا که زیان آن تنها شامل زیان اقتصادی نیست؛ بلکه سلامت و جان انسان ها را به خطر می اندازد. شاید بتوان گفت که اهمیت دارو و مصرف صحیح آن در هر جامعه ای از اهمیت تغذیه صحیح نیز بیشتر است.

فقر و نارسایی غذایی یا رژیم تغذیه نادرست، اثرات مزمن و منفی درازمدت بر سلامت جامعه دارد؛ اما دارو نیازی است که به فوریت لازم می شود و به فوریت تاثیر می گذارد. و به همین ترتیب عوارض ناشی از سوء مصرف آن نیز خیلی زود دامنگیر فرد و اجتماع می گردد (قاسمی، 1394، ص 61). دارو کالایی است که شخص نیازمند در به دست آوردن فوری آن، گاه همه سرمایه مالی و اندوخته خود را بی بهانه بر طبق اخلاص می گذارد و متاسفانه از قبل این اخلاص، تنها شیادان، سوداگران به نان و نوا می رسند.

از این روست که در تمامی کشورها و به خصوص در جمهوری اسلامی ایران، پیوسته حساسیت ویژه ای به تهیه و تأمین این کالای فوق العاده حیاتی وجود داشته و هم و غم جدی مسئولان امر همواره بر این بوده که حتی در شرایط دشوار اقتصادی کشور نیز نیازهای دارویی مردم به طور صحیح تامین گردد و به همین ترتیب است که مبارزه با قاچاق دارو، نه فقط به خاطر زیان های مالی که برای اجتماع دارد، بلکه بیش تر به خاطر حفظ سلامت مردم، در سرلوحه مبارزات با قاچاق کالا قرار دارد (قلی زاده و دیگران، 1393، ص 112).

صفحات کتاب :
113
کنگره :
‏‫‬‮‭HV5840
دیویی :
‏‫‬‮‭363/450955
کتابشناسی ملی :
5940759
شابک :
978-622-229-095-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مبارزه با قاچاقچیان دارو