نمونه دادخواست های حقوقی pdf

نمونه دادخواست ها و لوایح حقوقی و کیفری

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح حقوقی و کیفری نوشته رضا خانی گیاشی یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون یار است. نشر قانون یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب های آموزشی و کمک آموزشی رشته های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می کند.

معرفی کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح

قانون نظم ناقص است و همه جزییات در آن گفته نمی‌شود؛ زیرا جزییات و ظرافت‌های اجرایی به دست مجریان و در طول زمان بدست می‌آید. حقوق علم است؛ علم انتظام رفتارهای بشر. حقوق علمی است کاربردی و دارای جنبه اجتماعی و اجرایی. قواعد حقوقی در بستر اجتماع و در بوته عمل به‌کار آمده، رشد نموده و به تکامل می‌رسند. 
محاکم دادگستری و شعب دادگاه‌ها و دادسراها بستر پیاده‌سازی، رشد و نمو احکام و مواد قانونی است. تمام آنچه را که در کتاب‌های قوانین و در کلاس‌های درس حقوق تعلیم می‌دهند بایستی در آراء و دستورات دادگاه‌ها و محاکم دادگستری اجرا شوند. نمی‌توان احکام قانونی را در متون قانونی محبوس نمود؛ چرا که همه این قواعد برای نظم بخشی ارتباطات انسانی در اجتماع است. 
کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح حقوقی و کیفری به عنوان مجموعه ای است که می توان از آن برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون های حقوقی و علاقه مندان به مباحث رشته حقوق بهره جست و مفید باشد.

خلاصه کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح

نویسنده در مقدمه کتاب خود می‌نویسد: «کار حقوقی و پذیرش وکالت مردم دغدغه هایی را برای وکیل دادگستری ایجاد می کند. با توجه به نظام آموزش دانشگاهی ما که همواره محدود به تعالیم تئوری صرف و بدون توجه و درنظر گرفتن رویه ها و تشریفات عملی محاکم است، شروع کار وکالت و تنظیم بر دادخواست و تقدیم شکوائیه و نگارش لوایح حقوقی، چالش هایی را پیش روی هر وکیلی قرار می دهد و ابهامات و پرسش های زیادی ایجاد می نماید. ایرادات شکلی در تنظیم دادخواست یا شکواییه از قبیل شناسایی دقیق خوانده یا طرف دعوی، آدرس و اقامتگاه قانونی وی، محل وقوع جرم، تاریخ وقوع جرم، عنوان صحیح و قانونی دعوی، چگونگی شروع آن و ... از دغدغه های هر وکیل دادگستری خصوصا ًوکلای جوان و تازه کار است.پس از ده سال تجربه وکالت، اینک بخشی از تجارب را در معرض استفاده و قضاوت همکاران ارجمند قرار می دهم، هرچند اندک و ناچیز اما با امید و هدف مستندسازی و انتقال تجارب به دیگران. امید است وکلای با تجربه و کارآزموده دست به قلم شده به یاری حق تعالی دانش تجربی خود را برای استفاده وکلای جوان تر منتشر نمایند و وکلای جوان نیز با یادگیری از اساتید و پیشکسوتان و مشورت آنان از همان ابتدای کار به فکر جمع آوری و انتشار اندوخته های شغلی باشند. 

برشی از متن کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح

نمونه لایحه دفاع از متهم در پرونده نگهداری مواد مخدر
 ریاست محترم شعبه .... دادگاه انقلاب استان ....؛
 با سلام و تحیات وافره؛ 
احتراماً؛ در خصوص پرونده کلاسه بایگانی .... با وکالت از آقای .... متهم به نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین و شیشه .... با اجازه ریاست محترم دادگاه در دفاع از حقوق موکل دفاعیات خود را اعلام و خواستار صدور حکم تعلیق اجرای مجازات و یا تخفیف مجاز مطابق قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۱۳۶۷ با اصلاحات بعدی می باشم و دفاعیات خویش را به شرح ذیل تقدیم می دارم: همانطور که مستحضرید در رویکردهای نوین کیفری و تحولات قانون گذاری جدید، مجرمین علی الخصوص بزهکاران و معتادین به مواد مخدر بیشتر به عنوان بیمار اجتماعی تلقی می شوند تا یک عنصر فاسد و ضد اجتماعی و بر این اساس جامعه در قبال این گونه افراد مسئولیت داشته و نمی توان صرفا ًبا اعمال مجازات و زندانی کردن وی، انتظار اجرای عدالت و مبارزه با آسیب های اجتماعی را داشت. پر واضح است هیچ انسان مسئولیت پذیر و دغدغه مندی انتظار عطوفت بی حد و حصر و آزادی بی قید و بند را برای اینگونه افراد نمی پذیرد؛ اما بایستی پذیرفت شخصی که از آبروی خود و خانواده و حتی آینده و سرنوشت فرزند خود می گذرد و دست به چنین اقدامات بزهکارانه می زند شاید نتوان همه مسئولیت های اعمال زیان بار را به گردن وی انداخت و اگر معتقد به حل ریشهدای معضلات اجتماعی و ریشه کن نمودن آسیب های اجتماعی هستیم؛ لازمه اش اتخاذ تدابیر تربیتی توام با صبر و حلم و آموزش مهارت های بازتوانی و بازپروری می باشد.
اقاریر صریح متهم نزد مراجع انتظامی و قضایی جدا از ارزش حقوقی؛ شاید گویای این واقعیت تلخ است که برای وی زندگی در محیط اجتماع بطور عادی با زندگی غم بار در زندان تفاوتی ندارد و آب از سر گذشته است؛ در چنین شرایطی مطمئنا ًشیوه برخورد و رفتار سلبی هیچ تضمینی بر عدم تکرار یا متنبه شدن وی به همراه ندارد و اینگونه افراد پس از تحمل مجازات حبس؛

مجددا ًو با استفاده از تجربیات زندانیان دیگر و پیدا کردن آنان اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه شدیدتری کرده و همه چیز را برای خود تمام شده می دانند.

نمونه دادخواست های حقوقی pdf


دانلود مجموعه لوایح حقوقی با عنوان کتاب نمونه دادخواست در نرم افزار فراکتاب امکان پذیر است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود رایگان نمونه دادخواست حقوقی

دانلود رایگان کتاب لایحه نویسی pdf، با صرف هزینه بسیار اندک در اپلیکیشن فراکتاب فراهم است. پس دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود رایگان نمونه دادخواست

نمونه دادخواست تجدید نظر، دادخواست، دادخواست تجدید نظر pdf، نمونه دادخواست، دانلود انواع دادخواست های حقوقی، نمونه دادخواست حقوقی، نمونه دادخواست های حقوقی، نمونه اولیه حقوقی، دانلود نمونه دادخواست و ... در این کتاب به طور مفصل آمده است.

دانلود رایگان کتاب لایحه نویسی

دانلود رایگان کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح در اپلیکیشن فراکتاب با صرف هزینه بسیار اندک امکان پذیر است. پس از نصب نرم‌افزار می‌توانید آن را دانلود و در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

انواع دادخواست را نام ببرید

انواع نمونه دادخواست در کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح آمده است. با مراجعه به فهرست این کتاب می توانید به صورت گذرا با انواع آن آشنا شوید.

کتاب نمونه دادخواست و لایحه نویسی

این کتاب به صورت الکترونیک در نرم‌افزار فراکتاب موجود است و با صرف هزینه اندک می توانید، آن را دانلود کرده و در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب مجموعه قوانین حقوقی و کیفری pdf

انواع دادخواست pdf، در کتاب دادخواست‌ها و لوایح موجود می‌باشد و می‌توانید این کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود و بدون نیاز به اینترنت مطالعه نمایید.

نمونه دادخواست ها و لوایح

مشخصات کتاب نمونه دادخواست ها و لوایح در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: قانون یار
نویسنده: رضا خانی گیاشی
تعداد صفحه: 120
موضوع: نمونه دادخواست ها و لوایح حقوقی و کیفری
قالب: pdf اختصاصی

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‮‭KMH1710‭‬‏‫‬‮‭/خ2ن8 1396
دیویی :
‏‫347/55055‬‬
کتابشناسی ملی :
5480847
شابک :
978-622-6055-91-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نمونه دادخواست ها و لوایح