کتاب شیشه عطری که شکست صوتی

روایت شهید 12 ساله محمدحسین ذوالفقاری

امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

شیشه ی عطری که شکست

روایت زندگی نامه و حماسه ی کم سال ترین شهید دفاع مقدس در عرصه ی مستقیم رویا رویی با دشمن بعثی در جبهه های رزم می باشد، دانش آموز شهید دوازده ساله ای که در مقطع اول راهنمایی از شهیدیه میبد پس از چندین مرتبه حضور خالصانه و عاشقانه در مناطق عملیاتی در تاریخ 28/ 10/ 1360 به خیل عظیم آسمانیان پیوست.

محمدحسین ذوالفقاری حدود نه ماه از هم نام خود "شهید محمد حسین فهمیده" کوچک تر است و دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد است که در این کتاب  به خوبی به آن پرداخته شده است. این اثر ارزشمند توسط "صدرالدین دهقان" تالیف و به همت اداره ی کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در اسفند 1391 منتشر شده است.

در فصل اول این کتاب که به عنوان عطر گل یاس نام گذاری شده از زمان تولد و کودکی، مدرسه وتحصیل، دوران مبارزه و انقلاب ، شهادت برادر تا آخرین سفر و شهادت این کوچک مرد بزرگ همت روایت می کند.

فصل دوم با عنوان عاشقترین پروانه به ویژگی ها و خصوصیات این شهید در رابطه با خانواده، عبادت، مطالعه، عشق به اهل بیت  پرداخته ودر فصل سوم با عنوان وسعت دریا به عوامل موثر در رشد و تکوین شخصیت ارزنده ی این شهید با استناد به آراء دانشمندان و مربیان بزرگ تعلیم و تربیت مورد تحقیق، بررسی و تطبیق واقع شده است و برای اولین بار اشعار زیبایی ازشاعران غلامرضا محمدی و صدیقه عظیمی نیا در رابطه با این شهید در این کتاب رو نمایی می شود.

از ویژگی های مورد توجه این شهید، دانش آموز و 12ساله بودن هنگام شهادت، سفر به عتبات عالیات در شهر های کربلا ،نجف ،سامرا و کاظمین، دیدار با حضرت امام خمینی(ه) و حضور در نماز جماعت به امامت ایشان در مسجد شیخ انصاری نجف، حضور فعال در تظاهرات دوران انقلاب و شهادت در جبهه در چهلمین روز شهادت برادر بزرگ و دارا بودن وصیت نامه پر محتوا با مفاهیم عالی اسلامی و انسانی می باشد.

کتابشناسی ملی :
3042012
شابک :
978-600-6690-01-8
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
69
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ذ93‏‫‬‭د9 1391
دیویی :
955/0834092

کتاب های مشابه شیشه عطری که شکست