کتاب رهایی در هور (صوتی و pdf)

روایتی از زندگی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده؛ فرمانده تیپ پیروز 18 الغدیر یزد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,600
نظر شما چیست؟

رهایی در هور

روایتی از زندگی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده، فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد است که انتشارات خط شکنان یزد در ۳۳۶ صفحه به چاپ رسانده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

«می خواست گمنام بماند. حتی اگر ده ها کتاب و فیلم و سریال و نرم افزار برایش بسازیم، یا اتوبان و بزرگراه و میدان به نامش کنیم و یادواره و همایش و کنگره برایش بگیریم باز هم نمی توانیم از گمنامی درش بیاوریم. نه فقط او، بلکه همه نام آوران مثل او. شاید لابه لای همین شلوغ بازار کاغذ ها و سی دی ها و نگاتیو ها و همایش ها گمشان کرده ایم. به راستی کجا باید پیدایشان کنیم.»

در خاطره ای از «رضابمانی» می خوانیم:

«قاچاق زیاد شده بود. احتمال حمله از سمت شوروی و افغانستان هم بود. عملیات «والفجر یک» که تمام شد قرارگاه مرکزی سپاه به ابراهیم مأموریت بررسی مرزهای کشور را داد. قرار شد برود از تحرکات پشت مرزها گزارش بیاورد. همراهش شدیم. طی یک ماه، تمام مرزهای شرق کشور را بالا و پایین کردیم. به پاسگاه های مرزی سر زدیم و نقاط ضعف و قوت مرزها را درآوردیم. نتیجه اش یک زونکن گزارش بود که ابراهیم جمع آوری کرد. توی گزارشش، یک طرح پدافندی غیرعامل برای شرق کشور پیشنهاد داده بود. اینکه توی نقطه به نقطه مناطق مرزی چه کاری باید کرد. چند سال بعد از شهادتش همان طرح شد مبنای کار توی شرق کشور.»

صفحات کتاب :
336
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/ج65‏‫‬‭‬‭ش8 1394
دیویی :
‏‫‬‭‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
3955567
شابک :
978-600-93537-3-6‬‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه رهایی در هور