امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

رضایت زناشویی زوجین در ازدواج 

نوشته ی زهرا اسدی، رضوان کولیوند و سمیه غزلی، شامل دو بخش است؛ بخش اول مربوط به مبحث رضایت زناشویی، ازدواج، اهداف والای ازدواج در اسلام و نقش زن در زندگی امروز و بخش دوم مربوط به مبحث هوش، عوامل مؤثر در هوش و نظریه های هوش است.  

 ازدواج رابطه نزدیکی است که میان مرد و زن برای مدت طولانی برقرار می شود بنابراین جوانان باید قبل از ازدواج شرایطی را که لازمه زناشویی موفقیت آمیز است در نظر بگیرند. این رابطه تنها به منظور ارضای تمایلات آنی نیست بلکه زندگی آینده و خوشبختی زن و مرد و کودکان آن ها بر اساس این پیوند قرار گرفته است و یکی از علل عمدۀ اختلالات روانی در کودکان گسسته شدن رابطۀ خانواده و یا اختلافات شدید خانوادگی است. 

 در بخشی از کتاب می خوانیم: 

 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هیچ بنایی (قراردادی) در اسلام نزد خدا محبوب تر از ازدواج نیست. ازدواج وسیله ای است برای آرامش و سکون و مایه ای است برای محبت و مهر. رشد و کمال انسان بستگی به ارتباط او با چهار واقعیت دارد: پدر با ایمان، مادر مؤمنه، معلم پاک و دلسوز، غذای حلال. آفرینش زن و مرد به گونه ای آفریده شده اند که وجود یکی مکمل دیگری است و تنها در پیوند با هم است که می توانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و به کمال برسند، به عبارت دیگر برخی استعدادهای زن و مرد پس از ازدواج و تشکیل خانواده به رشد شایسته ی خود می رسد و آن ها را به پختگی لازم می رساند. نیاز پسر و دختر به ازدواج نیازی طبیعی و احتیاجی ذاتی است، خودداری طولانی از هجوم غریزه شهوت برای پسر و دختر امری مشکل به نظر می رسد. گاهی سرکشی غرائز باعث افتادن افراد در منجلاب گناه و معصیت شده است و گاهی جلوگیری از ازدواج برای پسران و دختران دردسر آفریده و آنان را به امراض مختلفی دچار کرده است. بعضی از پدران و مادران فرزندان در سن ازدواج را اگر پیشنهاد ازدواج کنند بچه می دانند و اعلام نیاز آنان را به تشکیل زندگی، حاصل بی حیایی و پررویی به حساب می آورند و در این زمینه به فرزندان خود هجوم برده، آنان را سرزنش و تحقیر می کنند و به صورتی با آنان برخورد می نمایند که آنان سرخورده می شوند و اگر از ایمان قوی برخوردار نباشند، خود را مجبور به حرکت در کژ راهه می بینید.

صفحات کتاب :
96
کنگره :
‏‫‬‭HQ743‏‫‭/‮الف‬5ر6 1397
دیویی :
‏‫‬‭646/78‭‬
کتابشناسی ملی :
5467362
شابک :
978-622-95128-4-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه رضایت زناشویی زوجین در ازدواج