امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

بانکداری اینترنتی به زبان ساده 

 کتاب بانکداری اینترنتی به زبان ساده، ابتدا مطلوب یا نامطلوب بودن این بانکداری را مورد مطالعه قرار داده و سپس تاریخچه و رشد بانکداری اینترنتی و همچنین مزایایی که به همراه دارد را بررسی می کند. بی شک، اینترنت باعث وقوع انقلابی فراگیر در همه ی سیستم های ارتباطی دنیا شده است. بانکداری نیز، به واسطه بهره گیری روزافزون از ارتباطات، از این قاعده مستثنی نبوده و همگام با این قافله در حرکت است. با نگاهی به ارقام نجومی نرخ رشد و ظرفیت های بالقوۀ بانک ها برای استفاده بهینه از اینترنت، می توان از کارکردها و تأثیراتی که اینترنت بر بانکداری می گذارد آگاه شد. اینترنت مانند هر فن آوری جدید دیگری، هزینه های خاص خود را دارد و مسائلی همچون امنیت و یا مشکلات پیش بینی نشده ای به همراه دارد. بانک ها با برطرف کردن این مشکلات، قادر خواهند بود از تمام مزایای انقلاب دیجیتال برخوردار شوند.

«وینتون کرف» که از او به عنوان «پدر اینترنت» یاد می شود یک تصویر ذهنی را به جهانیان نشان داد که در آن، میلیاردها نفر قادر به استفاده از اینترنت هستند. او پیش بینی کرده است که تا سال 2010 سه میلیارد نفر کاربر اینترنت خواهند بود، در سال 2020 تعداد وسایل آنلاین به 6 تا 30 میلیارد عدد خواهر رسید. با توجه به پیش بینی های او در سال 2030 انسان قادر خواهد بود با کامپیوترش صحبت کرده و در مقابل پاسخ نیز دریافت کند. تعداد کسانی که از اینترنت استفاده می کردند ظرف مدت چهار سال به 50 میلیون نفر رسید، این در حالیست که همین امر برای رادیو، نزدیک به 28 سال طول کشید.

بانکداری اینترنتی در بازار در سه دسته ی اطلاعات، ارتباطات و معامله مورد استفاده قرار می گیرد. بانکداری اینترنتی در سال های اخیر رشد امیدوار کننده ای به همراه داشته و به جهت افزایش تعداد مشتریان آنلاین، تعداد زیادی از بانک ها و مؤسسات مالی سعی در فعالیت در این زمینه را دارند. مشتریان آنلاین بانک ها نه تنها در کشورهای صنعتی بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز روز به روز در حال افزایش هستند. که البته در این آمار افراد بین سنین 18 تا 49 سال با درآمد بین 41000 دلار تا 59000 دلار، بیشترین گرایش را نسبت به بانکداری الکترونیکی نشان می دهند. و مشتریانی که بالای 65 سال سن دارند کمتر به این سیستم علاقه نشان می دهند.

 در بخشی از کتاب بانکداری اینترنتی به زبان ساده می خوانیم: 

 اگر چه پول الکترونیک بیشتر در حوزه های بانکی و تجارت به منظور داد و ستد کالا و خدمات شناخته شده است، با این وجود، آثار فراگیر آن بر سایر عرصه ها از جمله حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قابل مشاهده است. مؤسسه های مالی و اعتباری و بنگاه های اقتصادی باید با توجه به نقش و جایگاه خود از امکانات و تسهیلات حاصل از پول الکترونیکی به خوبی بهره جویند. در واقع، باید به منظور نوآوری و معرفی محصولات پولی و بانکی نوین که از عوامل مهم ارزش افزایی و سودآوری نیز است، نوآوری در فرآیندهای بانکی انجام بگیرد.

تحقق این تحول بدون تردید افزایش اثر بخشی و بهره وری و کاهش هزینه های و در نهایت پاسخگویی بهتر و شفاف تر عموم را در پی خواهد داشت. خدمات مالی الکترونیکی، چهره صنعت خدمات مالی را دگرگون کرده است. پیشرفت های فن آوری در حال تغییر جدی خدمات مالی است. ارائه کنندگان نوین خدمات مالی در سطوح ملی و بین المللی در حال ظهور هستند. از جمله این گروه ها می توان به سیستم بانکداری الکترونیکی، مبادلات الکترونیکی سهام، و شرکت هایی که به مشتری امکان مقایسه منافع خدمات مالی همچون وام های رهنی و بیمه نامه ها را می دهند، اشاره کرد.

واحدهای غیر مالی از جمله شرکت های مخابراتی و خدماتی که در زمینه های پرداخت، ارائه دهنده خدمات هستند، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می دهند. انقلاب فن آوری اطلاعات، نه تنها همه نقاط جهان، بلکه همه قلمروهای زندگی را به صورت یک شبکه به هم پیوسته درآورده است.

صفحات کتاب :
81
کنگره :
‏‫‭HG1708/7‏‫‭‭/ج7ب2 1398‬
دیویی :
‏‫‭332/10285
کتابشناسی ملی :
5601446
شابک :
978-622-6538-21-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بانکداری اینترنتی به زبان ساده