امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تمثیلات اخلاقی و تربیتی (جلد اول)

در کتاب تمثیلات اخلاقی و تربیتی (جلد اول) تمام موضوعات مطرح در دین با ذکر مثال برای مخاطب تبیین و محسوس می شود به طوری که مخاطب به راحتی سخت ترین مباحث دینی را می فهمد.

علاوه بر آن، مثال آوردن در مسائل باعث نفوذ زیاد آن مسئله در ذهن هر مخاطبی می شود و این مهمترین مسئله برای انتشار این مجموعه است. این مجموعه با موضوعات اخلاقی و تربیتی می پردازد. مرحوم آیت الله حائری شیرازی در این مجموعه همچون دیگر آثارش موضوعات را از منظر آیات و روایات و عقل مورد بحث، بررسی و تعمیق قرار داده است.

تمثیل یعنی درک نطق اشیاء. همۀ اشیاء ناطق اند. همه چیز، پیام دارد. اساس تمثیل این است که انسان نطق و پیام اشیاء را متوجه شود …

زبان تمثیل، زبانی است گویا، شیوا و رسا. مثال، اگر مناسب باشد و با دقت و هوشیاری بکار گرفته شود، عمق مطلب را مجسم می کند، تاریکی های آن را می زداید، تطبیق می دهد و نکات مبهم و دشوار آن را روشن و آسان می سازد …

اگر مفاهیم دینی را با هنر تمثیل عرضه کنیم، اسلام با اقتدار بیشتری در عالَم مطرح می شود و بیانات ائمه علیهم السلام بهتر درک می شود.

گزیده کتاب تمثیلات اخلاقی و تربیتی 

«بیهوشی در هنگام جراحی: تحمل جراحی و دردهای آن در حالت عادی ممکن نیست و برای عموم مُحال است. از این رو، باید بیمار را پیش از جراحی بیهوش کنند تا در حالی که توجه او از موضوع درد و خود درد منقطع شده است، معالجه شود.

خروج از «خود»، در حقیقت جان کندن است، و تحمل این جان کندن ب سیار مشکل یا مُحال است و برای آنکه انسان سختی جان کندن را احساس نکند، باید در یک حال بی حسی نسبت به دنیا باشد؛ به عبارت دیگر باید همان مستی ای که در عرفان مطرح است برای فرد پیش آید تا توجه او به دنیا منقطع شود»

صفحات کتاب :
158
کنگره :
‭BP10/5‬
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
6210541
شابک :
978-964-531-123-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تمثیلات اخلاقی و تربیتی (جلد اول)