امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیش از زندگی خود زنده باشید

گسترش تأثیر شما بر زندگی تان

چند سال زندگی خواهید کرد؟ 

وقتی این دنیا را ترک کنید، چه بر جای خواهید گذاشت که بیش از شما زنده بماند؟
آیا به آنجا رسیده اید که از خود بپرسید "قرار است در زندگی ام چه اتفاق مهمی رخ دهد؟" آیا به اندازه ای موفق شده اید که از خود بپرسید گام بعدی چیست؟ آیا به دنبال کاری هستید که بتواند بیشترین انرژی و استعداد شما را به کار گیرد تا احساس کنید که می توانید میراثی ماندگار بر جای بگذارید؟

 به طور ساده می توان گفت؛ با همین شخصیتی که داریم تا اندازه ای بر سایرین تأثیر خواهیم گذاشت. هنگامی که زندگی خود را صرف ایجاد تغییر در زندگی سایرین می کنید، در واقع به آن ها اجازه می دهید که زندگی خود را به آنجا برسانند که بدون کمک شما امکان آن وجود نداشت. تأثیری که بر آن ها می گذارید، حتی می تواند زندگی آن ها را تغییر دهد.

 به بیان دیگر، زندگی شما الگو می شود، الگویی بس پر اهمیت. شکلی که به آن الگو می دهید، سبب بیش زیستن از زندگی خود می گردد.
در این زمینه ها می توانید بر دیگران تأثیرگذار باشید:

 1. دانش و فلسفه
2. خلق آثار هنری
3. راهبری سازمان
4. فعالیت اجتماعی و سیاسی

بیش زیستن از زندگی خود به این معناست که باید چیزی پس از خود به جای بگذارید که تأثیر اجتماعی دیرپایی داشته باشد. به این معنا که کاری انجام دهیم، اثری خلق کنیم، یا اندیشه ای را با دیگران سهیم شویم که آنان را انگیزه دهد، توانا سازد، آزاد نماید و الهام بخش آنان شود تا زندگی خود را به سطحی بالاتر ارتقاء دهند. 

 این کار را می توان در مقیاسی کوچک یا بزرگ انجام داد. می تواند بر زندگی چند نفر یا بر زندگی میلیون ها نفر تأثیر بگذارد. می تواند خانواده ای، اجتماعی، شرکتی، کشوری، و یا تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 می توانید این کار را از طریق به نقد گذاردن دانش ژرف و فلسفه، خلق آثار هنری، ایجاد سازمان هایی با ارزش های ماندگار، و یا از طریق فعالیت های اجتماعی و سیاسی و به پیروزی رساندن نهضت های ارزشمند، انجام دهید.

کتاب های مشابه بیشتر از زندگی خود زنده باشید