امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب سی ونه پله

کتاب صوتی سی ونه پله اثر جان بوکان، رمانی ماجراجویانه و معمایی از یک نویسنده اسکاتلندی است که با گویندگی وحید رونقی ، توسط مجموعه کتاب صوتی قناری تولید شده است.

درباره کتاب سی ونه پله

این کتاب در اصل به عنوان پاورقی در مجله بلک وود در ماه های اوت و سپتامبر 1915 چاپ شد. اکتبر همان سال انتشارات ویلیام بلک وود و پسران تصمیم گرفتند که این پاورقی ها را به شکل رمان گردآوری کنند.

سی ونه پله یکی از اولین رمان هایی است که در آن قهرمان مرد دائم در حال فرار است. این قهرمان یک افسر سازمان اطلاعات انگلستان به نام ریچارد هنی است. زمانی که اروپا در معرض جنگ است و همه جا پر از جاسوس های سازمان های مختلف است.

ریچارد هنی تازه از رودزیا در جنوب آفریقا به لندن آمده تا زندگی جدیدی را شروع کند؛ ولی سازمان جاسوسی بریتانیا به کمک او نیاز پیدا می کند تا نقشه های یک افسر آلمانی را خنثه کند.

ناگفته نماند که بعدها داستان این رمان به عنوان یکی از دستمایه های اصلی سینمای هالیوود مورد استفاده قرار گرفت. در واقع این رمان، منبع اقتباس فیلم های زیادی بوده که معروف ترین آنها سی ونه پله ساخته آلفرد هیچکاک است که در سال 1935 ساخته شد.

 بخشی از کتاب سی ونه پله

یکی از آنها یک سیگار برگ به من داد که با لذت بو کردم و توی دستمال تورنبل گذاشتم. بعد آنها سوار اتومبیل شدند و رفتند.

نفسی به راحتی کشیدم ولی در اثر تلقین حس ششم خود هم چنان به کار ادامه دادم و ده دقیقه بعد فهمیدم که کار خوبی کرده ام چون اتومبیل مجدداً برگشت و از کنار من رد شد و یکی از سرنشینانش دست خود را تکان داد.

این اشخاص موذی تا صد در صد از چیزی مطمئن نمی شدند از آن نمی گذشتند و طبیعی بود که اگر در مراجعت مرا سر کار ندیده بودند مچم باز شده بود.

بقیه نان و پنیری را که در سفرهء تورنبل مانده بود خوردم و به زودی شکستن و دور ریختن سنگ ها را هم تمام کردم.

آن وقت به فکر معمای بعدی افتادم. قدر مسلم این بود که من تا غروب آفتاب نمی توانستم به جاده سازی ادامه بدهم. یک معجزه تورنبل را تا آن موقع در کلبه اش نگاه داشته بود ولی اگر او در همان موقعی که دشمنانم داشتند از من بازجویی می کردند سر می رسید چه می شد؟

 

صفحات کتاب :
142
کنگره :
‏‫‭PZ3‏‫‭
دیویی :
‏‫‭‭‭‭823/912‬‬
کتابشناسی ملی :
7306766
شابک :
‭978-622-7459-03-6‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سی و نه پله