امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 31,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 43,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تنها در سامسون

کتاب تنها در سامسون اولین داستان ترکان قربان زاده است که در داوری آثار رسیده به جشنواره "خودنویس" سال 1398 به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.
این کتاب براساس زندگی واقعی دختر جسوری است که برای رسیدن به رویاهایش و زندگی بهتر به شهر سامسون ترکیه نقل مکان کرده است و در رشته دندان پزشکی تحصیل می کند. در ابتدا همه چیز خوب است. 

اما به مرور زمان این دختر ناخواسته درگیر ماجرایی می شود که به طور غیرعادی اتفاق می افتد و آرامشش را برهم می زند. داستان همزمان با یکی از بدترین و ترسناک ترین اتفاقاتی پیش می رود که سال هاست تمام خاورمیانه و جهان را در برگرفته است.

کتاب صوتی تنها در سامسون

کتاب صوتی تنها در سامسون نوشته ترکان قربان زاده، قصه واقعی دختری تنها در شهر سامسون ترکیه است که با گویندگی الهام جعفری، توسط مجموعه کتاب صوتی قناری تولیدشده است.

بخشی از کتاب تنها در سامسون

یک ترم گذشته است و من همچنان در خانه ای که از اول قرار بود دو نفره باشد، تنها هستم.

کم کم داشتم به این تنهایی عادت می کردم؛ تا اینکه یک روز به خاطر سردردی که، هرازگاهی از بدو ورودم به سامسون سراغم می آید، تصمیم می گیرم کلاس ها را کنسل کنم تا استراحتی کرده باشم. سرِ نماز هستم که زنگ در را می زنند.

 صدای مدیرمجتمع را می شنوم که صدایم می زند؛ ولی نمی توانم نماز را رها کنم. بعد از چند دقیقه می بینم خودش در را با کارت یدک باز می کند و به همراه یک نفر دیگر به خانه سرک می کشد.
وقتی می بینند سر سجاده ام منتظر می مانند تا نمازم تمام شود. هم خانه ای جدیدم را آورده است تا خانه را ببیند.

 نمازم که تمام می شود؛ سرم را برمی گردانم. چشمم که به هم اتاقی  تازه واردم می افتد، خشکم می زند!

دختری سرتا پا سیاه پوش که به صورتش پوشیه دارد. اولین چیزی که به ذهنم می رسد، تصویر زنان قاجاری محجبه در عکس ها و فیلم ها است. تا قبلِ امروز، پوشیه را از نزدیک ندیده بودم.
با حالتی متعجّب، پیش خودم می گویم نکند وسط این همه سُنّی مذهب، این دختره شیعه است؛ آن هم یک شیعهء دوآتیشه؟!

صفحات کتاب :
88
کنگره :
‏‫‭PIR8357‬‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62‬‬
کتابشناسی ملی :
7316389
شابک :
‏‫‭978-622-97154-6-8‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تنها در سامسون