کتاب شبیه مریم

روایتی داستانی از زندگی بانوفضه خادمه حضرت زهرا (ع)

امتیاز
5 / 4.0
خرید چاپی
130,000
10%
ت 117,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

رمان شبیه مریم از انتشارات کتاب جمکران با تصویرگری «محمد صادق» درباره زندگی و زمانه حضرت فضه از زمان زندگی در نوبه (شهری در آفریقا) تا زیست وی در فضای مدینه النبی می باشد.

معرفی کتاب شبیه مریم

فضّه خدمتگزار عالم و شهیر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و راوی حدیث از آن بانوی بزرگ است.
در کتب تاریخی، برای نخستین بار در دوران اولیه بعد از هجرت رسول اکرم(ص) به مدینه، از این بانوی پرهیزکار نام برده شده است. آن ایام آیه‌ای نازل شد که پس از آن پیامبر اسلام فضه را برای کمک و یاری بانوی عالمین به منزل حضرت زهرا (س) فرستادند.
حضرت فضه در مقام والایی از ایمان و تقوی قرار دارد. ایشان در نطق و خطابه قهرمان زبردستی بوده و علاوه بر افتخار خدمت به حضرت زهرا (سلام الله علیها)، سراسر زندگی این بانوی نمونه، از خلوص و معنویت موج می‌زند.
آنطور که تاریخ گواهی می‌دهد، این زن والامقام در مدت بیست سال از زندگی خود حتی گفت‌وگو و مکالمات عرفی خود را هم با آیات قرآن کریم بیان می‌کرد.

خلاصه کتاب شبیه مریم

کتاب شبیه مریم داستانی خواندنی براساس زندگی فضه خادم حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که برای مقطع سنی نوجوان نوشته شده است. فصل اول این کتاب اینگونه آغاز می‌شود که مردی در بیابان پیرزنی تنها را می‌یابد. پیرزنی که در مقابل سوالات مرد صرفا آیات قرآن را بر زبان جاری می‌کند و مقصود خود را تنها با کلام وحی می‌رساند. مرد وقتی مسیر و مقصد زن را می‌شناسد او را به کاروانش می‌رساند و آنجا آگاه می‌شود این بانوی مومنه فضه خادم حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.

پس از آن ماجرای کتاب به گذشته دور برمی‌گردد. جایی که فضه با نام مریم در دهکده‌ای مسیحی زندگی می‌کند و توسط گروهی به بردگی گرفته می‌شود. سرنوشت عجیب او را سرانجام به خانه اهل بیت می‌رساند. جایی که نه تنها توفیق پیدا می‌کند به دختر پیامبر خدمت کند بلکه هر روز در محضر ایشان دری از درهای علم و حکمت بر رویش باز می‌شود. این داستان به خوبی شرایط خانه امیرالمومنین و بانوی عالمین را نشان می‌دهد و زیبایی‌های زندگی در مدار ولایت و اهل بیت را به شکلی هنرمندانه تصویرسازی کرده است. تصویرگری‌های این اثر بر جذابیت و زیبایی بصری اثر افزوده است.

متن کتاب شبیه مریم

ام ایمن از ابتدای کودکی پیامبر می‌دانست که ایشان روزی پیامبر خواهد شد. او برای فضه از دسیسه‌های یهود گفت که سال‌ها از ظهور و هجرت ایشان به یثرب که اکنون مدینه النبی نام داشت اطلاع داشته‌اند و از سالیان دور در آنجا ساکن شده‌اند ولی به مرور از نیتشان برگشتند و درگیر تجارت و ربا شدند. فضه به یاد سخنان مردم مدینه افتاد. او بارها در میانه بحث‌ها و گفت و گوهای آن‌ها در کوچه و بازار شنیده بود که یهودیان را عامل فتنه‌ها و جنگ‌های خانوادگی و قبیله‌ای میانشان می‌دانستند.

یهودیان در زمان جنگ خندق به عمد در مدینه ماندگار شده بودند تا از پشت سر به پیامبر و یارانشان که در حال جنگ با کفار مکه و دیگر مشرکان بودند، حمله کنند. ام ایمن با زبان شیرینش و با همان شور و حرارت از خاطرات ازدواجش می‌گفت. فضه ناگاه به خودش آمد و دوباره به صحبت‌های ام ایمن گوش سپرد

کتاب شبیه مریم pdf

Pdf کتاب شبیه مریم در فراکتاب موجود نیست اما نسخه چاپی این کتاب با تخفیف ویژه در فراکتاب موجود می باشد و علاقه مندان می توانند با تهیه این کتاب از آن لذت ببرند.

خرید کتاب شبیه مریم

این کتاب را با تخفیف از فراکتاب تهیه کنید.

خرید کتاب شبیه مریم مشخصات رمان شبیه مریم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: اکرم صادقی
تعداد صفحه: 251
موضوع: روایتی داستانی از زندگی بانوفضه خادمه حضرت زهرا (ع)
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
251
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭BP52/55‭‬‭‬
دیویی :
297/979
کتابشناسی ملی :
6104686
شابک :
978-964-973-642-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شبیه مریم