امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
300,000
15%
ت 255,000
نظر شما چیست؟

کتاب محمد مسیح کردستان به صورت زندگینامه داستانی درباره شهید محمد بروجردی نوشته شده است. نویسنده کتاب مسیح کردستان نصرت الله محمود زاده و ناشر این کتاب روایت فتح است.

معرفی کتاب محمد مسیح کردستان

فرماندهان شهیدی چون صیاد شیرازی، متوسلیان، همت، ناصر کاظمی و کاوه برخی از چهره های شاخصی هستند که از آنها در کتاب محمد مسیح کردستان سخن رفته است.
شهید محمد بروجردی که در این کتاب، فصل‌های برجسته زندگی‌اش هنرمندانه به تصویر کشیده شده، خود، تجسم سال‌ها محرومیت و مظلومیت، تعصب و غیرت دینی، ایثار و شهادت و احساس وظیفه ناشی از شناخت عمیق اسلام ناب محمدی(ص) است.

بزرگ‌ترین ویژگی شهید محمد بروجردی، شناخت دقیق اقتضائات زمان و عمل به‌هنگام بود. او با توجه به ارتباطات عمیقی که با کانون اسلام یعنی روحانیت داشت، توانسته بود تکالیف خود را به درستی دریافته و براساس آن عمل کند؛ اما در این عرصه نیز آن‌چه قابل تأمل است، اقدام و عمل به‌هنگام است که نشان‌دهنده‌ روحیه‌ با ثبات بروجردی است و این برجستگی او را از همگنان خود ممتاز می‌سازد.

خلاصه کتاب مسیح کردستان

خلاصه کتاب محمد مسیح کردستان داستان زندگانی صرف یک فرمانده لشکر شهید نیست؛ داستان انسان کامل است. داستان شهیدانه زیستن قبل از شهید شدن است. داستان انسان‌هایی است که آدم باورش نمی‌شود در همین مملکت، چند سال پیش زندگی کرده‌اند و در همین کوچه خیابان‌هایی که ما در آن بزرگ شدیم بزرگ شده‌اند اما ما کجاییم و آنها به کجا رسیدند؛ یک خوبی این کتاب این است که تنها به «بروجردی» نپرداخته در کنار بروجردی شما «کاوه، صیاد شیرازی، احمد متوسلیان، ناصر کاظمی، ابراهیم همت، حسن آبشناسان، شهید بهشتی و شهید مطهری را هم دارید که هر کدام از یک بعد، این کتاب را تکمیل تر کرده‌اند.
محمد مسیح کردستان، صرفاً یک کتاب نیست؛ هر چند در نگاه ژرف‌اندیشان و غورکنندگان در ساحت کتاب و کتاب‌خوانی، کتابی است در تراز کتاب‌های خواندنی و تأثیرگذاری که جان مایه‌ نویسنده و راویان، درطول بیش از پانزده سال تحقیق و روایت و نگارش، در آن تبلور عینی یافته است؛ بلکه برگ درخشانی است از تاریخ انقلاب اسلامی، از نقطه آغازین آن تا فصل پیروزی و بالندگی. شهید محمد بروجردی؛ که در این کتاب، فصل‌های برجسته زندگی‌اش هنرمندانه به تصویر کشیده شده، خود، تجسم سال‌ها محرومیت و مظلومیت، تعصب و غیرت دینی، ایثار و شهادت و احساس وظیفه ناشی از شناخت عمیق اسلام ناب محمدی(ص) است.

بزرگ‌ترین ویژگی شهید محمد بروجردی، که در متن پیش رو به خوانندگان فهیم عرضه شده، شناخت دقیق اقتضائات زمان و عمل به‌هنگام بود. او با توجه به ارتباطات عمیقی که با کانون اسلام یعنی روحانیت داشت توانسته بود تکالیف خود را به درستی دریافته، بر اساس آن عمل کند؛ اما در این عرصه نیز آن‌چه قابل تأمل است اقدام و عمل به‌هنگام است که نشان‌دهنده‌ روحیه‌ با ثبات بروجردی است و این برجستگی او را از همگنان خود ممتاز می‌سازد.

برخی با وجود درک درست از تکالیف خود یا مرد عمل و اقدام نیستند و یا در هنگامه‌ای که باید عمل کنند عمل نمی‌کنند، اما شهید بروجردی، ضمن شناخت دقیق تکالیف خود در هر برهه‌ زمانی، بدون کوچک‌ترین تردید و تعلل و تأخیری به یافته‌های خود عمل می‌کرد، چه در کارزار تمشیت زندگی خود و خانواده‌ خود در بحبوحه‌ فقر و تنگدستی، چه در تدبیر ورود در صحنه‌ مبارزه با رژیم طاغوت و چه در مقام انجام وظیفه در جبهه‌های غرب کشور و تعامل صمیمانه با اکراد محروم و مستضعف. شهید محمد بروجردی؛ آن‌گونه که در این کتاب به تصویر کشیده شده آیینه‌ تمام‌نمای انسان خود ساخته‌ای است در تراز انسان مؤمن، انقلابی که اولیای خدا (سلام الله علیهم) همواره اشتیاق دیدار آنان را داشتند.

محمد مسیح کردستان

کتاب محمد مسیح کردستان

بخشی از متن کتاب محمد مسیح کردستان

ناگهان بی‌سیم‌چی صدایی غیر منتظره شنید: «می‌دانم بروجردی آن‌جاست. 
می‌خواهم او را نصیحت کنم. من فرمانده دمکرات این منطقه هستم. بروجردی گوشی را قاپید و با طمأنینه گفت: «بروجردی هستم، بفرمایید.»
_می‌شناسمت. خیلی در کردستان اسم در کردی، اما هنوز با مرد رودرو نشدی.
  بهتر است مثل دو مرد باهم حرف بزنیم.
 خنده فرمانده دموکرات در گوشی پیچید و ادامه داد: «شنیده‌ام خیلی از کردها عاشق مرامت شده‌اند، اما فکر نمی‌کردم تا این حد احمق باشی.»
 اگر مایل نیستی شرافتمندانه حرف بزنی بهتر است بقیۀ حرف‌ها بماند برای عملیات امشب.


فرمانده با خشم جواب داد: «زبان تیزی داری؛ فرماندۀ قلب‌های پیشمرگان.» معلوم است خیلی از پیشمرگان را زیر شکنجه مجبور به اعتراف کرده‌ای.
 قاسملو قسم خورده اگر شما بتوانید جاده سردشت-پیرانشهر را پس بگیرید، زنش را طلاق بدهد.
 پس به قاسملو پیغام بدهید، هم ما این جاده را پس خواهیم گرفت و هم او زنش را طلاق نخواهد داد. 
بی‌سیم را قطع کرد و به ناصر کاظمی، فرمانده تیپ ویژه شهدا گفت:« امشب با یک خرس تیر خورده طرفی. تا قبل از سپیده صبح، کار را تمام کنید ...» کمی تأمل کرد و این‌طور ادامه داد: «لعنت به شیطان. چرا باید تحت تأثیر چرندیات این فرمانده قلدر قرار بگیرم؟ تا می‌توانید اسیر بگیرید و کمتر خون بریزید.»

کتاب درباره شهید محمد بروجردی

کتاب یادگاران 12 و کتاب همان لبخند همیشگی دو کتاب دیگر انتشارات روایت فتح است که درباره شهید بروجردی نگاشته شده است. این دو کتاب در فراکتاب عرضه شده است و برای کتاب همان لبخند همیشگی نسخه الکترونیک نیز عرضه شده است. کتاب یاران ناب 4 انتشارات یا زهرا (س) نیز در مورد این شهید عزیز است و در فراکتاب با تخفیف ویژه عرضه شده است.

مسیح کردستان

pdf کتاب مسیح کردستان

دانلود کتاب مسیح کردستان در فراکتاب ممکن نیست، متاسفانه نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه نشده است. همچنین دانلود رایگان کتاب مسیح کردستان در فراکتاب وجود ندارد.

کتاب صوتی مسیح کردستان

کتاب صوتی محمد مسیح کردستان تولید نشده است و در فراکتاب نیز وجود ندارد.

کتاب مسیح کردستان جلد دوم‌

جلد دوم کتاب «مسیح کردستان» که روایتی داستان‌گونه از زندگی شهید محمد بروجردی است، به تازگی وارد بازار نشر شده است؛ کتابی که ظرف کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسیده است.

چرا به شهید بروجردی مسیح کردستان می گویند

چرا مسیح کردستان؟در شرایطی که همه احساس می‌کردند، کردستان ازدست‌رفته با حضور و مبارزات طولانی و به دلیل ویژگی‌هایی که در مقابله با عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب داشت، نقش بسزایی در نجات کردستان ایفا کرد که این مهم، شهید بروجردی را به «مسیح کردستان» معروف کرد.

مسیح کردستان یعنی فردی که پیامبرانه برخورد می‌کرد و با اخلاق خود انسان‌ها را از این‌رو به آن‌رو می‌کرد. بروجردی مؤسس سازمان «پیشمرگان مسلمان کُرد» بود و با پیشبرد اهداف این سازمان، توانست آرزوی ایجاد «اسرائیل دوم» در کردستان را در نطفه دفن کند.

مسیح کردستان لقب کدام شهید است

شهید محمد بروجردی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود که توانست با حُسن برخورد و ابتکار عمل هایی که داشت، کنترل منطقه کردستان را به ایران باز گرداند. از این رو، وی را مسیح کردستان می نامند.

فیلم مسیح کردستان

«غریب» به روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصر به فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته‌ است. در سال ۱۳۵۸ با آغاز ناآرامی‌ها در کردستان به دست احزاب کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف امام (ره) مأموریت می‌یابد تا به‌عنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.

فیلم غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1401 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، حسام محمودی، مهران احمدی، فرهاد قائمیان و هژیرسام احمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

دانلود کتاب محمد مسیح کردستان

نسخه الکترونیک کتاب محمد مسیح کردستان در فراکتاب عرضه نشده است و امکان دانلود آن وجود ندارد.

خرید کتاب محمد مسیح کردستان

در فراکتاب خرید کتاب مسیح کردستان با تخفیف ویژه در دسترس شماست. قیمت کتاب محمد مسیح کردستان در چاپ ششم 250 هزار تومان است.

خرید کتاب محمد مسیح کردستان

مشخصات کتاب محمد مسیح کردستان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: نصرت الله محمودزاده
تعداد صفحه: 608
موضوع: زندگینامه داستانی شهید محمد بروجردی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

کتابشناسی ملی :
7281281
شابک :
‫‬‭978-600-330-050-7‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
608
کنگره :
‏‫‬‭‬‭PIR8203‭‬
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62

کتاب های مشابه محمد، مسیح کردستان