امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,000
خرید چاپی
100,000
10%
ت 90,000
نظر شما چیست؟


قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم با عنوان قصه های مرزبان نامه، توسط مهدی آذریزدی با زبانه کودکانه و ساده به رشته تحریر درآمده و انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است.

در ادامه مطلب می خوانید:

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم

قصه های مرزبان نامه، عنوان دومین جلد از مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب است. این کتاب دارای بیست و یک قصه ی منتخب از قصه های کتاب مرزبان نامه است که بازنویسی شده اند. کتاب کهن مرزبان نامه تقریبا هشتصد سال با لهجه مازندرانی نوشته شده و سپس بعدها به زبان فارسی تبدیل شده است. این کتاب برای رده سنی ۹ تا ۱۲ سال مناسب است.

خلاصه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 2

بیشتر داستان های «قصه های مرزبان نامه» به گونه ای است که قهرمانان آن حیوانات هستند. با توجه به تخیلی بودن کودکان، بازگو کردن داستان‌ها با نقش آفرینی حیوانات مختلف، شیوه ای زیرکانه‌ است که شنیدن داستان را برای کودکان هیجان‌انگیزتر می کند و باعث می شود کودک در تخیلات خود ارتباط بهتری با مضامین داستان برقرار کند و موجب ماندگاری بیشتر پند داستان در ذهن کودک می‌شود.
آذریزدی این داستان ها را که کلام و نگارشی سخت و لهجه دار بوده را به زبان ساده و کودکانه ی امروزی به رشته تحریر درآورده است تا کودکان بتوانند مفاهیم و نکات داستان را به خوبی متوجه شوند و از آن بهره ببرند. 
داستان های این کتاب به شرح ذیل می باشد:
چند کلمه با بچه ها، آواز بزغاله، درخت مراد، ماهیخوار توبه کار، پیاده و سوار، گربه موش، شغال خرسوار، مرغ آتشخوار، شیر پرهیزکار، گربه شکاری، روباه و خروس، موش و مار، زشت و زیبا، خرس حسود، الاغ سواد دار، سه دزد حریص، حاضر جوابی بزرگمهر، رسم راسویی، پند خرگوش، دوستان نااهل، انوشیروان و باغبان، دانش ناتمام، چند کلمه با بزرگترها

دانلود پی دی اف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم pdf  در نسخه الکترونیک در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خلاصه یکی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب

بخشی از داستان شغال خرسوار

روزی بود و روزگاری بود. یک شغال مردم‌آزار بود که در غاری در زیر تل خاکی در کنار یک باغ انگور خانه داشت و هرروز از سوراخ راه‌آب برای انگور خوری به باغ می‌رفت و چون نمی‌توانست از رنگ و شکل انگورها بفهمد که کدام خوشه رسیده و شیرین است و کدام هنوز نرسیده و ترش است این بود که انگورها را خوشه خوشه با دهانش امتحان می‌کرد؛ هر خوشه‌ای که رسیده و شیرین بود می‌خورد و هرکدام که ترش بود با دست و دهانش له می‌کرد و پای درخت می‌ریخت. به خیال خودش کار خودش را آسان می‌کرد که دیگر فردا وقت خود را صرف آزمایش آن‌ها نکند و عقلش نمی‌رسید که انگورهای ترش هم چند روز بعد رسیده و شیرین خواهند شد.
صاحب باغ که هرروز می‌دید مقداری انگورهای شیرین خورده شده و انگورهای ترش هم له و پنجه‌کش شده از دست شغال به تنگ آمد و چند بار درصدد برآمد شغال را بزند ولی شغال تا بودن باغبان را حس می‌کرد از همان راهی که آمده بود فرار می‌کرد.
باغبان که می‌دانست شغال راه دیگری ندارد و از سوراخ راه‌آب می‌آید فکری کرد و ... .
ادامه داستان را در جلد دوم مجموعه می توانید بخوانید.
بخشی از داستان پیاده و سوار:
روزی بود و روزگاری بود. یک مرد بزاز بود که کارش جامه فروشی در دهات بود. هرچند وقت یک‌بار از شهر پارچه‌های گوناگون می‌خرید و به ده‌های اطراف می‌برد و می‌فروخت و باز به شهر می‌آمد.

یک روز این بزاز دوره‌گرد داشت از یک ده به ده دیگر می‌رفت که چندین فرسخ دور بود و وقتی از آبادی خارج شد و به راه بیابانی رسید به مردی اسب‌سوار برخورد که آهسته‌آهسته از میان راه می‌رفت. مرد بزاز که بسته پارچه‌ها را به دوش داشت بسیار خسته شده بود و وقتی دید اسب‌سوار هم آرام‌آرام می‌رود و می‌توانند باهم همراهی کنند به سوار گفت:...
ادامه داستان را در جلد دوم قصه های خوب برای بچه های خوب بخوانید.

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 2 pdf در نسخه الکترونیک در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 2

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 2

برای خرید جلد دوم قصه های خوب برای بچه های خوب و یا کل مجموعه می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید قصه های خوب برای بچه های خوب 2

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 2 قصه هایی از مرزبان نامه در جدول زیر  مشاهده می کنید.

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 183
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
شابک :
978-964-300-166-7
سال نشر :
1391
دیویی :
‏‫‮دا‬‭808/83‏‫‬‭آ331ق‌1391
کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎5‎6‎4‎4‎3

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 2