امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امر به معروف و نهی از منکر احزاب


کتاب امر به معروف و نهی از منکر احزاب نوشته استاد حسن ابراهیم زاده است. استاد ابراهیم زاده سال ها است در زمینه جریان شناسی و مطالعات و تالیفات سیاسی و اجتماعی فعالیت می کند. کتاب امر به معروف و نهی از منکر احزاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر احزاب سیاسی، مطالب ارزنده ای را با الهام از متون دست اول دینی به رشته تحریر درآورده است که نگاه نو و به روزی را نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.


گزیده کتاب امر به معروف و نهی از منکر احزاب


«معروف» به معنای «خوب»، و «منکر» به معنای «بد» در فرهنگ دینی مبتنی بر موازینی است که شارع مقدس اسلام، آن ها را «خوب» و یا «بد» شمرده و به آن امر و یا از آن نهی کرده باشد. از این رو، معنای «معروف» علاوه بر واجبات و مستحبات، مباحات را دربرمی گیرد و «منکر» علاوه بر حرام، مکروهات را شامل می شود. 

اهمیت این دو اصل دینی تا بدان جا است که خداوند در قرآن، امر به معروف و نهی از منکر را پس از ایمان به خدا و روز جزا، از ویژگی های مؤمن برمی شمارد: 

«یُؤْمِنُونَ باللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ. . . » ؛ «به خدا و روز قیامت ایمان دارند و به کار پسندیده فرمان می‏ دهند و از کار ناپسند بازمی‏ دارند»

صفحات کتاب :
212
کنگره :
BP226/4
دیویی :
297/3775
کتابشناسی ملی :
5703355
شابک :
978-600-8857-72-3‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه امر به معروف و نهی از منکر احزاب