کتاب الفبای هورمون شناسی pdf

ویژه دانشجویان علوم آزمایشگاهی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟
انتشارات وارستگان قصد دارد با مشارکت تمامی صاحبان فکر و اندیشه و نشر آثار فاخر، افق های تازه ای را به روی خوانندگان خود بگشاید. وارستگان با این دیدگاه پا به عرصه نشر کتاب گذاشته است که بتواند در فراهم نمودن زیر ساخت های مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه موثر باشد.

ما بر این باوریم که باید نخبگان جامعه در حد توان خود در این مسیر حرکت کنند و دغدغه علم و فرهنگ جامعه را داشته باشند، بدون شک با تاثیر گذاری عالمانه می توانند تحولی شگرف در عرصه های گوناگون علمی ایجاد کنند.

در آغاز کتاب الفبای هورمون شناسی چنین می خوانیم: سیستم غدد درون ریز بدن وظایف مختلفی از جمله حفظ هموستاز، کنترل متابولیسم، رشد و نمو، تنظیم آب و الکترولیت و ...
بر عهده دارد. تغییر غلظت هورمون ها با هر علت می تواند منجر به اختلالات متنوعی گردد و سیستم یا سیستم هایی را درگیر کند.

برای شناسایی دقیق انواع اختلالات هورمونی بایستی ساختار بیوشیمیایی، نحوه سنتز، نحوه عملکرد، نحوه تجزیه هورمون مورد نظر را مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
با در نظر گرفتن این مهم، کتاب حاضر به بررسی هورمون ها در 9 فصل یعنی، مقدمه و نظام های شیمیایی پیغام رسان، هورمون های هیپوفیز پسین و پیشین، غده ی تیروئید، غدد پاراتیروئید، غده آدرنال، غدد جنسی، بارداری و غربالگری های جنینی و مطالعه مورد پرداخته است.

مخاطبان اصلی این کتاب دانشجویان علوم آزمایشگاهی هستند، بنابراین سعی بر این بوده که تغییرات هورمون ها در اختلالات، تست های تشخیصی و خطاهای کاربر در آزمایشگاه بیان گردد؛ چرا که آشنایی کاربر با تفسیر نتایج و خطاهای آزمایشگاهی مانع گزارش نتایج اشتباه و کاذب می شود. کلیه مثال های مطرح شده، از موارد رخ داده شده در آزمایشگاه می باشند و هدف از طرح آن ها نزدیک کردن هرچه بیشتر دانشجویان عزیز به فضای واقعی در آزمایشگاه تشخیص طبی و مشکلات احتمالی می باشد.

در خاتمه لازم می دانم از انتشارات وارستگان، مخصوصا،ً کارشناس مربوطه، سرکار خانم خواجه نظام که برای به نتیجه رسیدن این اثر، بسیار تلاش نمودند تشکر کنم.

امید است صاحب نظران با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را بهره مند سازند.
صفحات کتاب :
92
کنگره :
RC648‏‫‭/م35‮الف‬7 1397
دیویی :
616/4
کتابشناسی ملی :
5198901
شابک :
978-600-6252-48-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه الفبای هورمون شناسی