کتاب پاسخ به پرسش های جوانان (دفتر اول) pdf

اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
کتاب پاسخ به سئوالات جوانان اثر استاد حسین مظاهری

در این اثر استاد به حدود 140 سوال اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی جوانان پاسخ می دهند.

گزیده ای از کتاب پاسخ به سئوالات جوانان:

«پرسش»، کلید حلّ مشکلات، دریچۀ راهیابی به ساحت علوم و دانش ها و یکی از بهترین ابزارها برای انتقال معارف است. از این رو پرسش گری را باید نشانۀ بارز جنب و جوش افکار و بیداری اندیشه ها به شمار آورد و آن را امری مبارک و پرثمر تلقّی نمود. از منظر تعالیم آموزندۀ دینی، یکی از حقوق مردم بر عالمان و آگاهان، سؤال و پرسش از آنان و دریافت پاسخ مناسب است و طبعاً پرسش گری در زمینۀ مجهولات و تلاش برای برطرف نمودن نادانی ها، یکی از وظایف مردم نیز قلمداد می شود.

کتاب حاضر، حاصل گردآوری مجموعه ای از سؤالات جوانان و نوجوانان، با تحصیلات و موقعیّت اجتماعی مختلف است که از طریق نامۀ کتبی یا از طریق پایگاه اطّلاع رسانی، به محضر مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه العالی» ارسال داشته و پاسخ های کتبی معظّم له را دریافت نموده اند. پرسش ها و پاسخ های مزبور، پس از موضوع بندی، تبویب و تلخیص سؤالات، به شکل کنونی تنظیم و ارائه می گردد.

گفتنی است، آنچه در کتاب پیش رو از نظر خوانندگان گرامی می گذرد، پاسخ به سؤالاتی است که با موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی، عرفانی و اجتماعی، در ذهن جوانان و نوجوانان شکل گرفته است. بنابراین، از افزودن سؤالات شرعی جوانان گرامی به این مجموعه خودداری شده است. از این جهت، استفاده از این کتاب، منحصر در مقلّدین معظّم له نیست و همه می توانند از آن بهره مند شوند.

همچنین از آنجا که سؤالات مربوط به ازدواج جوانان و وظایف آن ها در رویارویی با معضلات خانوادگی، در کتاب دیگری با نام «پاسخ به پرسش های ازدواج و خانواده» در همین مؤسّسه، تنظیم و چاپ شده است، از تکرار سؤالات مرتبط با موضوع «ازدواج و خانواده»، در این کتاب پرهیز شده است.
صفحات کتاب :
126
کنگره :
‏‫‬‮‭BP7/7‏‫‬‭/م553پ2 1393
دیویی :
‏‫‬‭297/076
کتابشناسی ملی :
3448976
شابک :
978-964-2985-48-7‮‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه پاسخ به پرسش های جوانان (دفتر اول)