امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
شرح منازل هفتگانه ی سیروسلوک؛ (مقدمه؛ سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت) نوشته مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری(مدظله العالی) است. آیت الله مظاهری از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) است که علاوه بر فقیه بودن و سابقۀ تدریس بیش از چهل سال دروس فقه و اصول در عالی ترین سطوح، سالیان متمادی در کسوت استاد اخلاق به تزکیۀ نفوس و تطهیر قلوب مشتاقان وادی سیر و سلوک پرداخته و شاگردان زیادی تربیت کرده است.

مجموعۀ مباحث «سیروسلوک» معظّم له، مشتمل بر یک مقدّمه و چند دفتر است که در آن دفاتر به شرح منازل هفتگانۀ سیر و سلوک پرداخته خواهد شد.

بر سالکان الی الله پوشیده نیست که تعداد منازل سیر و سلوک در دیدگاه اهل عرفان مختلف است؛ برخی برای سلوک الی الله، یک، دو یا هفت منزل، برخی سی و یک منزل یا هفتاد منزل و گروهی دیگر صد منزل ذکر کرده اند و حتّی برخی قائل به وجود هزار منزل در سیر و سلوک می باشند.

آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه العالی» در سیر و سلوک، قائل به سه سیر کلّی می باشند که سیر اوّل آن با عنوان «سیر من الخلق إلی الحق»، دارای هفت منزل «یقظه، توبه، تقوا، تخلیه، تحلیه، تجلیه و لقاء» است که بسیاری از منازل عرفانی که در سخنان عارفان به شکل و تعداد مختلف بیان گردیده است، در درون این هفت منزل می گنجد.

کتاب حاضر که در واقع درآمدی بر منازل هفتگانۀ سیر و سلوک است و مباحث آن به لزوم بهره گیری سالک از نور قرآن و عترت(ع) در راستای پیشبرد اهداف عالی سیر و سلوک می پردازد حاصل جلسات دروس اخلاقی آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه العالی» در مسجد حکیم اصفهان ست.

این مباحث از یک بُعد، تفسیر اخلاقی، عرفانی آیات اولیّۀ سورۀ مزّمّل و حاوی دستورالعمل سازنده ای است که خداوند منّان پس از بعثت پیامبر اکرم(ص)، نازل فرمود و مسیر حرکت پر فراز و نشیب رسالت آن حضرت را مشخّص و هموار ساخت.
صفحات کتاب :
126
کنگره :
‏‫‬‮‭BP289/6‏‫‬‭/م63س9 1388
دیویی :
‏‫‭297/84‬
کتابشناسی ملی :
‎1‎6‎8‎0‎8‎0‎5
شابک :
978-964-2985-18-0
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه سیر و سلوک (منزل اول)